hasło do bankowości

Co zrobić, gdy zapomnisz hasło do bankowości internetowej?

21 sierpnia 2023

Chcesz zalogować się do systemu bankowości internetowej i… nie pamiętasz hasła. Nie masz też dostępu do notatek zawierających te dane. Czy to oznacza, że nie dostaniesz się do konta osobistego? Sprawdź, w jaki sposób odzyskać hasło.

Hasło do bankowości internetowej powinno być na tyle skomplikowane, aby nie można było łatwo go „złamać”. Często przybiera postać przypadkowej kombinacji cyfr, liter i znaków specjalnych. Nic więc dziwnego, że trudno to hasło zapamiętać. Może zatem zdarzyć się sytuacja, że będziesz mieć problem z zalogowaniem się do konta osobistego. Na szczęście można sobie z tym poradzić. W jaki sposób?

Błędne hasło do bankowości internetowej – co robić?

Chcesz zalogować się do systemu transakcyjnego, ale otrzymujesz komunikat zwrotny o błędnych danych logowania? Aby nie narazić się na blokadę dostępu do konta, sprawdź poprawność wpisywanego hasła. Upewnij się, że:

  • logujesz się na właściwej stronie internetowej,
  • wpisujesz poprawny identyfikator, 
  • klawisz „Caps Lock” jest wyłączony,
  • klawiatura numeryczna jest włączona (podświetlony „Num Lock”).

Możesz też spróbować zalogować się do systemu transakcyjnego przy użyciu innej przeglądarki. 

Wskazówka! Jeśli po 2 próbach zalogowania się wciąż pojawia się komunikat o nieprawidłowym haśle, nie wpisuj go ponownie. Możesz bowiem doprowadzić do zablokowania dostępu do konta, a jego odblokowanie będzie wymagało kontaktu z pracownikiem infolinii.

Jak odzyskać hasło do konta bankowego?

Jeżeli nie pamiętasz hasła do systemu transakcyjnego, a koniecznie musisz się tam zalogować, to tak naprawdę nie odzyskasz go. Możesz jedynie ustanowić nowe hasło.

Jak tego dokonać? Procedura nadawania nowego hasła różni się w zależności od konkretnego banku. Często można tego dokonać za pośrednictwem aplikacji mobilnej albo kontaktując się z infolinią.

W Toyota Banku dokonasz tego w prosty sposób – bez łączenia się z doradcą. Co musisz zrobić?

  • Zadzwoń pod numer 22 488 55 50.
  • Po nawiązaniu połączenia wybierz 1 (Usługi Bankowe), a następnie 2 (Aktywuj dostęp do Bankowości Elektronicznej). 

Następnie postępuj zgodnie ze wskazówkami.

Pamiętaj! Do zmiany hasła będziesz potrzebować swojego identyfikatora, telekodu oraz numeru PESEL. Przygotuj te dane, zanim nawiążesz połączenie z infolinią.

Jak ustanowić nowe hasło do logowania?

Starego hasła nie uda ci się odzyskać, musisz więc przygotować nowe. O czym pamiętać przy tworzeniu danych do logowania?

  1. Niech hasło nie będzie twoim imieniem i nazwiskiem, datą urodzenia (twoją lub twoich bliskich). Powinno być jak najbardziej abstrakcyjne, bo tylko wtedy będzie trudne do rozpracowania przez hakerów. 
  2. Systematycznie zmieniaj hasło, dzięki czemu zminimalizujesz ryzyko włamania na konto osobiste. Nawet jeśli haker pozyska dane do logowania z jakiegoś źródła, istnieje spore prawdopodobieństwo, że będą one nieaktualne. 

Pamiętaj! Zmiany hasła możesz dokonać bezpośrednio w serwisie transakcyjnym. Nie musisz więc celowo wpisywać niepoprawnych danych. A jeśli nie chcesz zrobić tego samodzielnie, możesz zadzwonić na infolinię i poprosić o pomoc doradcę.