
Częste pytania
Odpowiedzi na częste pytania możesz znaleźć:
- na poniższej stronie
- korzystając z wyszukiwarki
- pytając Tomoko
Konta
Czy istnieje możliwość wysłania/otrzymania przelewu z zagranicy?
Toyota Bank posiada kod SWIFT (TOBAPLPWXXX), ale wszystkie konta klientów prowadzone są wyłącznie w PLN. Bank nie obsługuje przelewów zagranicznych. Wszystkie przelewy w walutach obcych są automatycznie zwracane do nadawcy. Banki zagraniczne mogą pobrać prowizję za zwrot środków.
Czy można potwierdzić tożsamość przelewem z innego banku?
Nie. Tożsamość jest potwierdzana przez kuriera w momencie podpisywania umowy.
Dlaczego dostępne środki są niższe niż saldo konta?
Dostępne środki to środki, z których aktualnie można skorzystać. Uwzględniają one nierozliczone transakcje wykonywane kartą płatniczą, tzw. blokady, lub transakcje oczekujące.
Czy osoba niepełnoletnia może otworzyć konto?
Toyota Bank oferuje Konto młodzieżowe Click dla osób, które mają 13 lat.
Ile kosztuje prowadzenie konta?
Opłata za prowadzenie konta określona jest w Tabeli Opłat i Prowizji. Zobacz, jak uzyskać zwolnienie z tej opłaty.
Ile kosztują przelewy z konta?
Przelewy poprzez System Bankowości Elektronicznej z rachunku podstawowego są bezpłatne. W przypadku Konta Oszczędnościowego oraz Konta Super Click opłata za każde zlecenie wewnętrzne wykonane poprzez System Bankowości Elektronicznej wynosi 2 zł, a za zlecenie zewnętrzne - 4,50 zł.
Czy mogę otworzyć konto z inną osobą?
Tak. Toyota Bank oferuje Konto Wspólne.
Czy mogę dodać pełnomocnika do konta?
Tak. Prześlij w tym celu na adres banku formularz pełnomocnictwa (Toyota Bank Polska S.A., ul. Postępu 18 b, 02-676 Warszawa).
Czy przy współwłaścicielu konta płacę więcej za jego prowadzenie?
W przypadku Konta Wspólnego opłata za jego prowadzenie jest naliczana oddzielnie dla każdego ze współposiadaczy (jeśli wydano więcej niż jedną kartę).
Jak zgłosić śmierć właściciela konta?
Zamknięcie rachunków następuje po przekazaniu Bankowi zawiadomienia o śmierci klienta.
1. Prześlij do Banku kopię aktu zgonu.
2. Aby uzyskać informację o rachunkach zmarłego, prześlij do Banku kopię aktu zgonu oraz poświadczenia dziedziczenia lub sądowej decyzji o podziale spadku.
3. Aby wypłacić środki z rachunków zmarłego, do powyższych dokumentów dołącz kopię dowodów osobistych każdego spadkobiercy i pisemną dyspozycję wypłaty podpisaną przez każdego spadkobiercę. Na dyspozycji umieść numery rachunków bankowych do wypłaty.
Czy mogę zmienić konto?
Toyota Bank nie oferuje przekształcenia rachunku. Należy złożyć wniosek o nowy rachunek oraz wypowiedzieć rachunek aktualny.
Jak zamknąć konto w Toyota Bank?
Pisemnie z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia.
- Prześlij do banku wypowiedzenie i numer rachunku, na który mają być zwrócone środki.
- Ureguluj debety i wszelkie inne opłaty.
- UWAGA: Jeśli masz otwarte lokaty, wypowiedzenie oznacza ich zamknięcie.
Wypowiedzenie umowy prześlij na adres banku: ul. Postępu 18b, budynek myhive Mokotów Three, 02-676 Warszawa, dział Back Office.
Czy oprocentowanie konta zależy od zgromadzonych środków?
Oprocentowanie konta zależy zarówno od środków na nim, jak i rodzaju konta. Szczegóły znajdują się w Tabeli Oprocentowania.
Co to jest NRB?
NRB to numer rachunku bankowego, indywidualny dla każdego klienta.
Czy mogę mieć więcej niż jedno konto tego samego rodzaju?
Każdy pełnoletni klient banku może posiadać kilka kont danego rodzaju. Klienci w wieku 13-24 lat mogą posiadać tylko jedno konto młodzieżowe Click i Super Click.
Czy mogę przenieść konto do Toyota Bank?
Wypełnij w tym celu pełnomocnictwo, upoważnienie i wniosek o przeniesienie rachunku z innego banku (formularz udzielenia pełnomocnictwa i przeniesienia rachunku lub innych usług płatniczych) i dostarcz dokumenty do Toyota Bank. Przeniesienie rachunku jest bezpłatne.
Czym jest polecenie zapłaty i jak je ustanowić?
Polecenie zapłaty zezwala na obciążenie rachunku klienta Banku. By aktywować polecenie zapłaty, zgłoś ten zamiar podmiotowi, który świadczy usługę, za którą należność ma być pobrana z twojego konta. Polecenie zapłaty można w każdej chwili odwołać jednorazowo lub na stałe. Należy złożyć dyspozycję w formie pisemnej, w której znajdzie się numer transakcji do odwołania.
Z jakich usług dodatkowych mogę korzystać po założeniu konta?
Z serwisów assistance oraz pakietu sms.
Czy mogę otworzyć rachunek walutowy?
Toyota Bank nie oferuje rachunków walutowych.
Czy przelewy na inne konto w Toyota Bank są realizowane w czasie rzeczywistym?
Przelewy wewnętrzne wykonane w godzinach pracy banku (8:00-20:00 w dni robocze) są realizowane w czasie rzeczywistym. Przelewy zlecone w innych godzinach są realizowane najpóźniej kolejnego dnia roboczego.
Czy Toyota Bank ma wpłatomaty?
Nie.
Jak pobrać historię rachunku za konkretny okres?
Wybierz opcję "Konta", potem "Historia konta" w Systemie Bankowości Elektronicznej. Wskaż konto i okres, którego historia ma dotyczyć. Możesz eksportować historię do pliku lub ją wydrukować.
W jakiej formie mogę otrzymywać wyciąg z rachunku?
Są dwie możliwości: w formie papierowej lub elektronicznej.
- Wyciąg papierowy jest wysyłany pocztą, za co pobierana jest opłata zgodna z Tabelą Opłat i Prowizji.
- Wyciąg elektroniczny jest bezpłatny i dostępny w Systemie Bankowości Elektronicznej.
Czy mogę pobrać pojedyncze potwierdzenie przelewu?
W "Historii konta" wybierz opcję "Drukuj", a następnie opcję "Zapisz do pliku".
Nie mam polskiego obywatelstwa. Czy mogę założyć konto w Toyota Bank?
Tak. Osoby nieposiadające polskiego obywatelstwa powinny okazać dowód osobisty lub paszport oraz kartę pobytu, jeśli nie są obywatelami Unii Europejskiej.
Czy mogę dokonać wpłaty gotówkowej na konto?
Tak, w oddziale Banku Handlowego w Warszawie, przy ulicy Traugutta. Pełny adres oddziału: Bank Handlowy w Warszawie S.A., ul. Traugutta 7/9, 00-950 Warszawa. Przed wizytą w Banku Handlowym wypełnij oświadczenie i prześlij jego skan na adres: kontakt@toyotabank.pl
Wpłaty należy dokonać na rachunek Toyota Bank Polska S.A. PL 58 1030 1508 0000 0004 0008 6001 i podać w tytule numer klienta. Jeżeli wpłata ma trafić na rachunek kredytu samochodowego, w tytule wskaż numer umowy.
UWAGA! Powyższy rachunek służy wyłącznie do wpłat gotówkowych. Prosimy nie dokonywać na niego przelewów.
Za wpłatę gotówkową pobierana jest prowizja zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji. Wpłaty i wypłaty księgowane są codziennie do końca dnia.
Czy Toyota Bank ma oddziały stacjonarne?
Toyota Bank jest bankiem internetowym i nie prowadzi obsługi oddziałowej.
Czy w Toyota Bank dostępna jest obsługa kasowa?
Toyota Bank nie prowadzi obsługi kasowej. Wpłacić lub wypłacić gotówkę można w Banku Handlowym przy ulicy Traugutta 7/9, 00-950 Warszawa. Przed wizytą w Banku Handlowym wypełnij oświadczenie i prześlij jego skan na adres: kontakt@toyotabank.pl.
- W celu wpłaty gotówki - przelej gotówkę na rachunek Toyota Bank Polska S.A. PL58 1030 1508 0000 0004 0008 6001, a w tytule wpłaty podaj numer klienta.
- W celu wypłaty gotówki - zgłoś fakt przez Infolinię, w siedzibie Toyota Bank odbierz czek, w oddziale Banku Handlowego w Warszawie wypłać gotówkę.
Za wpłatę i wypłatę gotówkową pobierana jest prowizja zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji.
Czy dostęp do bankowości elektronicznej jest płatny?
Dostęp do bankowości elektronicznej jest bezpłatny. Obsługuje klientów przez całą dobę.
Czy mogę przelać pieniądze z banku zagranicznego na konto w Toyota Bank?
Toyota Bank posiada kod SWIFT (TOBAPLPWXXX), ale wszystkie konta klientów prowadzone są wyłącznie w PLN. Bank nie obsługuje przelewów zagranicznych. Wszystkie przelewy w walutach obcych są automatycznie zwracane do nadawcy. Banki zagraniczne mogą pobrać prowizję za zwrot środków.
Jak zmienić limity przelewów?
1. Połącz się z doradcą na Infolinii (tel.: 22 488 55 50).
lub
2. Zaloguj się w Systemie Bankowości Elektronicznej. Wybierz odpowiednią opcję w menu "Kanały dostępu do systemu", "Kanały dostępu i limity do rachunków" lub "Kanały dostępu i limity dla upoważnionych do rachunków".
Nowe limity obowiązują od razu po zatwierdzeniu zmian w aplikacji mobilnej.
Jak otworzyć konto?
Wypełnij wniosek za pośrednictwem Centrum Wniosków.
Jakie dokumenty są potrzebne do otwarcia konta?
Wystarczy dowód osobisty.
Osoby nieposiadające polskiego obywatelstwa powinny okazać dowód osobisty lub paszport oraz kartę pobytu, jeśli nie są obywatelami Unii Europejskiej.
Czy wpływy na konto są wymagane?
Nie wymagamy deklarowania wpływów. Ale należy zapewnić środki niezbędne do pobrania ewentualnej opłaty za konto.
Regularne zasilanie konta umożliwia skorzystanie z promocji organizowanych przez bank i zyskanie dodatkowych profitów. Szczegóły znajdziesz w tabeli opłat i prowizji.
Czym jest rachunek VAT?
Dla klienta firmowego razem z rachunkiem rozliczeniowym jest również otwierany rachunek VAT. Środki z rachunku VAT są wykorzystane podczas transakcji w systemie Split Payment. Wartość netto z faktury za usługę trafia na rachunek rozliczeniowy odbiorcy, a podatek VAT - na jego rachunek VAT.
Lokaty
Czy muszę podpisywać umowę, jeżeli wnioskuję o kolejne lokaty?
Osoba bez konta w Toyota Bank może wnioskować o lokatę standardową. Przy pierwszej lokacie podpisuje umowę. Przy kolejnych lokatach standardowych nie jest to konieczne. Osoba posiadają konto w Banku może założyć każdą lokatę z oferty Banku w Systemie Bankowości Elektronicznej bez podpisywania umowy.
Potrzebuję części środków z założonej lokaty. Co mam zrobić?
System Toyota Bank nie umożliwia częściowej wypłaty środków z lokaty. W takiej sytuacji lokatę należy zerwać, a następnie można założyć lokatę na niższą kwotę.
Czy możliwe jest zerwanie lokaty bez utraty odsetek?
Przy zerwaniu lokaty klient nie otrzymuje odsetek lub otrzymuje 0,1 należnych odsetek. Warunki zerwania lokat zawiera Tabela Oprocentowania.
Czy lokata jest zawsze odnawialna wraz z odsetkami?
Przy zakładaniu lokaty klient określa tryb jej rozliczenia. Lokata może być: nieodnawialna, odnawialna z odsetkami lub odnawialna bez odsetek.
Czy lokaty podlegają ochronie Bankowego Funduszu Gwarancyjnego?
Tak, depozyty Banku są gwarantowane przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny. Szczegóły znajdziesz na www.bfg.pl.
Co, jeśli kwota przelewu jest niezgodna z kwotą deklarowaną we wniosku o otwarcie lokaty?
Przelew zostanie zwrócony na konto nadawcy. Kwota przelewu musi być zgodna z zadeklarowaną podczas składania wniosku o lokatę.
Czy mogę zmienić numer konta do zwrotu środków w trakcie trwania lokaty?
Tak. W tym celu skontaktuj się z Infolinią pod numerem 22 488 55 50.
Jak założyć lokatę?
Wniosek o lokatę standardową złożysz telefonicznie za pośrednictwem Infolinii lub wypełniając wniosek ze strony internetowej Centrum Formularzy. Właściciele konta w Toyota Bank mogą założyć każdy rodzaj lokaty w Systemie Bankowości Elektronicznej.
Czy mogę założyć lokatę w walucie obcej?
Toyota Bank nie oferuje lokat walutowych.
Jak zerwać lokatę?
Aby zerwać lokatę standardową w Toyota Bank, skontaktuj się z Infolinią pod numerem 22 488 55 50. Pozostałe lokaty z oferty Banku zerwiesz po zalogowaniu się do Systemu Bankowości Elektronicznej.
Czy mogę założyć kilka lokat na raz?
Każda lokata musi być założona oddzielnie, co potwierdzasz w aplikacji Mobilna Autoryzacja.
Jaka jest minimalna i maksymalna kwota lokaty?
Minimalna i maksymalna kwota lokaty zależą od jej rodzaju. Szczegóły znajdują się w Tabeli Oprocentowania.
Czy mogę założyć lokatę bez wychodzenia z domu?
To zależy od rodzaju lokaty:
1. Podpisanie pierwszej umowy o Lokatę Standard może się odbyć online. Należy wybrać tę opcję, przygotować dokument tożsamości oraz urządzenie z kamerą internetową. Umowa może być aktywna tego samego dnia, w którym złożono wniosek.
2. W standardowej ścieżce podpisanie umowy odbywa się w obecności kuriera.
3. Posiadacze konta w Toyota Bank mogą założyć każdy rodzaj lokaty w Systemie Bankowości Elektronicznej.
Ile mam czasu na wpłatę pieniędzy na lokatę?
Rachunek lokaty standardowej jest aktywny przez 21 dni od dnia potwierdzenia przez pracownika banku złożenia wniosku.
Jak mogę zarządzać lokatą online?
Każdy klient otrzymuje dane do logowania do systemu bankowości elektronicznej. Klient, który posiada tylko lokatę w Toyota Bank, w systemie bankowym może wyłącznie podglądać jej stan. Klient, który ma konto w Toyota Bank, może zmienić szczegóły związane z lokatą: wskazać tryb jej rozliczenia, zerwać ją itd. Każde logowanie i transakcje należy zatwierdzać w aplikacji Mobilna Autoryzacja.
Ile kosztuje założenie lokaty?
Jest bezpłatne.
Czy mogę założyć lokatę bez konta w banku?
Tak. Założenie Lokaty Standard nie wymaga posiadania konta.
Jakie są zasady pobierania podatku od lokat?
Podatek jest pobierany i odprowadzany przez Toyota Bank.
Na czym polega dzienna kapitalizacja odsetek?
Odsetki są codziennie dopisywane do rachunku lokaty, a dzięki temu z każdym dniem procentuje wyższy kapitał na lokacie.
Karty debetowe
Czy wydanie karty jest obowiązkowe?
Nie. To klient decyduje, czy chce ją otrzymać, przy składaniu wniosku o otwarcie konta. Bank zachęca do jej zamówienia.
Jak wyłączyć płatności zbliżeniowe payWave?
Skontaktuj się w tej sprawie z Infolinią pod numerem telefonu 22 488 55 50 lub wyślij wiadomość z Systemu Bankowości Elektronicznej.
Gdzie znajduje się kod CVV?
Kod CVV jest na odwrocie karty. To 3 cyfry umieszczone zazwyczaj obok paska z podpisem posiadacza karty.
Moja karta wkrótce traci ważność. Jak otrzymać nową?
Wznowienie karty jest automatycznie wykonywane przez bank.
Jak aktywować kartę i nadać jej nowy PIN?
Aktywację karty oraz zmianę PIN-u można zlecić na Infolinii pod numerem 22 488 55 50, a także w Systemie Bankowości Elektronicznej.
Ile oczekuje się na kartę do rachunku?
Otrzymasz ją w ciągu maksymalnie 7 dni od uruchomienia konta. Jeśli nie, skontaktuj się z infolinią pod numerami 22 488 55 50 lub 801 900 700.
Jak zmienić limity ustalone na karcie?
Prześlij dyspozycję poprzez System Bankowości Elektronicznej lub zgłoś na Infolinii pod numerem telefonu 22 488 55 50. Maksymalny limit dzienny transakcji gotówkowych to 5 000 zł. Maksymalny limit dzienny transakcji bezgotówkowych to 10 000 zł.
Czy mogę mieć kilka kart do rachunku?
Do konta przypisana jedna karta imienna. Dodatkową kartę może otrzymać pełnomocnik do konta lub współwłaściciel konta wspólnego.
Czy zbliżeniowo mogę płacić również za granicą?
Tak, jeżeli terminal udostępnia taką możliwość.
Jak odblokować kartę, gdy podano 3 razy błędnie PIN?
Karta zostanie automatycznie odblokowana po upływie 24 h.
Kiedy trzeba potwierdzić transakcję zbliżeniową PIN-em?
1. Podczas pierwszej transakcji zbliżeniowej nową kartą.
2. Jeśli transakcja przekracza limit 100 zł.
Limit dzienny transakcji bezstykowych rozumiany jako suma wartości pojedynczych transakcji wynosi 200 zł.
Czy można przekroczyć saldo środków dostępnych na rachunku przy transakcjach zbliżeniowych?
Tak. Autoryzacja offline nie blokuje środków na koncie, bo terminal nie łączy się z bankiem w celu weryfikacji salda. W związku z tym nie ma podstawy do powstania blokady autoryzacyjnej, która obniżyłaby saldo dostępnych środków. Autoryzacja offline wynika z ustawień terminala, na które bank nie ma wpływu.
Kiedy można złożyć dyspozycję wydania duplikatu karty?
W przypadku jej uszkodzenia, zniszczenia oraz zagubienia.
Czy Toyota Bank ma swoje bankomaty?
Nie.
Jakie rodzaje kart do konta mogę otrzymać?
Kartę Diamond White lub Super Red III. Różnią się tylko kolorystyką.
Czy mogę zmienić wzór karty?
Tak. Skontaktuj się z Infolinią pod numerem 22 488 55 50. Na początek przygotowaliśmy dla klientów dwa wzory kart: Diamond White i Toyota Super Red III.
Co zrobić, jeśli zauważę podejrzane transakcje?
Skontaktuj się z Bankiem telefonicznie, mailowo, za pomocą poczty bądź osobiście. Wskaż podejrzane transakcje (kwota, data, miejsce transakcji, opis) oraz powód ich zgłoszenia.
Jak zrezygnować z karty?
Umowa karty debetowej należy wypowiedzieć pisemnie, z miesięcznym wyprzedzeniem. Prześlij dokument na adres banku dostępny w zakładce "Kontakt".
Jak zastrzec kartę?
Zgłoś zastrzeżenie w Automatycznym Serwisie Telefonicznym. Po połączeniu się z numerem 22 488 55 50 wybierz opcję 2. Serwis działa całą na dobę. Zastrzeżenia karty nie można odwołać. Kartę można też zablokować. Po jej odzyskaniu istnieje możliwość odblokowania.
Zostawiłem kartę przy kasie w sklepie. Czy muszę ją zastrzec?
Kartę można zastrzec lub zablokować. Zastrzeżenie jest nieodwołalne, ale zablokowaną kartę można odblokować po jej odzyskaniu. Wszystkie te operacje wykonasz po kontakcie z Infolinią pod numerem 22 488 55 50.
Co mam zrobić, jeśli ktoś prosi mnie o wszystkie dane karty?
Dane karty można przekazać wyłącznie w rozmowie z pracownikiem Toyota Bank.
Ile trwa blokada autoryzacyjna płatności?
Do 8 dni.
Czym są płatności payWave?
To płatności zbliżeniowe. PayWave umożliwia transakcję po przyłożeniu karty do terminala płatniczego.
Jaka jest moja odpowiedzialność w przypadku utraty karty?
Szczegółowe informacje na temat nieautoryzowanych transakcji kartą znajdują się w Regulaminie Świadczenia Usług dla Konsumentów w sekcji Karty debetowe.
Ile gotówki mogę wypłacić maksymalnie jednego dnia z bankomatu?
Dzienny limit wypłaty gotówki z bankomatu to 5 000 zł.
Czy mogę zablokować płatności internetowe?
Tak. W tym celu skontaktuj się z Infolinią.
Jak dostarczana jest karta płatnicza?
Wysyłana jest pocztą na adres korespondencyjny klienta.
Co mam zrobić w przypadku zgubienia karty?
Należy niezwłocznie zgłosić to Banku i zastrzec kartę. W tym celu skontaktuj się z Infolinią banku.
Jak złożyć reklamację transakcji kartą?
Wszystkie przypadki nieprawidłowo zainicjowanych transakcji płatniczych należy natychmiast zgłaszać w Banku. Termin rozpatrzenia reklamacji to 15 dni od daty zgłoszenia. W szczególnie skomplikowanych sytuacjach – 35 dni, o czym Bank informuje klienta.
Kiedy Bank może zablokować kartę płatniczą?
Bank może zablokować karty debetową i kredytową z powodów bezpieczeństwa, podejrzenia nieuprawnionego jej użycia lub umyślnej zgody na nieautoryzowaną transakcję płatniczą.
Bank zawsze informuje klienta o zablokowaniu karty. W celu zdjęcia blokady wyślij wiadomość poprzez System Bankowości Elektronicznej bądź skontaktuj się z Infolinią pod numerem 22 488 55 50 lub 801 900 700.
Jak rozliczane są transakcje zagraniczne kartą?
Transakcje kartą w walucie innej niż PLN podlegają przewalutowaniu. Są rozliczane po kursach organizacji płatniczej Visa. Jedynym kosztem tej operacji jest prowizja za przewalutowanie zgodna z Tabelą Opłat i Prowizji.
Sposób przeliczania kwoty transakcji na walutę rozliczeniową sprawdzisz w kalkulatorze Visa: Currency Converter.
Serwisy assistance
Kiedy mogę skorzystać z assistance?
Jeśli opłacasz składkę zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji.
Klienci z kartą kredytową Double Gold mogą korzystać z serwisu medycznego oraz concierge'a.
Jak zgłosić szkodę?
Skontaktuj się z Centrum Alarmowym pod numerem telefonu + 48 22 205 51 01. Centrum alarmowe działa całą dobę.
Jak bank organizuje pomoc?
Poprzez Europ Assistance. Skontaktuj się z Centrum Alarmowym pod numerem telefonu + 48 22 205 51 01. Otrzymasz pomoc jak najszybciej.
Czy mogę wybrać serwisy assistance?
Serwisy assistance są dostępne dla Klientów posiadających kartę kredytową lub konto z kartą debetową. Możesz wybrać wszystkie serwisy assistance z oferty Toyota Bank.
Jak włączyć serwisy Assistance?
Skontaktuj się w tym celu z Infolinią Toyota Bank pod numerem telefonu 22 488 55 50. Przystąpienie do programu odbywa się drogą telefoniczną poprzez zaakceptowanie deklaracji odczytanej przez pracownika banku.
Czyz serwisów mogę zrezygnować w każdej chwili? Jak je wyłączyć?
Ochrona obowiązuje do końca miesiąca, w którym zgłosisz rezygnację z serwisu. Skontaktuj się w tej sprawie z Infolinią Toyota Bank.
Jaki jest numer telefonu do Centrum Alarmowego?
Telefon + 48 22 205 51 01. Centrum Alarmowe działa całą dobę.
Jakie dane są konieczne do zgłoszenia szkody?
Podaj:
- imię i nazwisko,
- 6 pierwszych i 6 ostatnich cyfr numeru karty,
- numer telefonu, pod którym można skontaktować się z uprawnionym lub wskazaną przez niego osobą,
- krótki opis oczekiwanej pomocy,
- wszelkie inne informacje niezbędne Centrum Alarmowemu do realizacji usługi.
Czy są jakieś ograniczenia kwotowe świadczeń?
Limity świadczeń znajdziesz w warunkach świadczenia usług Assistance.
Zabrakło mi paliwa - co powinienem zrobić?
Skontaktuj się z Centrum Alarmowym pod numerem telefonu + 48 22 205 51 01. Centrum działa całą dobę.
Kiedy pobierana jest opłata za serwis assistance?
Pierwszego dnia roboczego miesiąca za miesiąc poprzedni.
Jak długo trwa ochrona serwisowa?
12 miesięcy kalendarzowych od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym uprawniony przystąpił do serwisu. Usługa będzie automatycznie odnawiana, jeśli uprawniony nie złoży wcześniej rezygnacji.
Kredyt samochodowy
Chcę spłacić kredyt wcześniej. Co muszę zrobić?
Skontaktuj się z Infolinią banku. Pracownik przedstawi kwotę całkowitej spłaty kredytu oraz przyjmie odpowiednią dyspozycję.
W jakim czasie po spłacie kredytu otrzymam dokumenty samochodu i potwierdzenie spłaty?
Po rozliczeniu spłaty bank w ciągu 14 dni od zakończenia umowy kredytowej wysyła potwierdzające to dokumenty. Jeśli zabezpieczeniem kredytu był depozyt karty pojazdu, otrzymasz ją wraz z zaświadczeniem potwierdzającym spłatę.
Ile będzie mnie kosztować kredyt samochodowy?
Toyota Bank ma w ofercie różne rodzaje kredytów samochodowych. Wylicz ratę, korzystając z wygodnych kalkulatorów.
Jak wypożyczyć kartę pojazdu i ile to kosztuje?
Od 4.09.2022 r. nie ma możliwości wypożyczenia karty pojazdu. Wysyłana jest automatycznie po zakończeniu umowy. Na prośbę klienta Bank może wcześniej wysłać ją bezpłatnie pod wskazany adres.
Jakie są koszty wcześniejszej spłaty kredytu?
Może to być prowizja w wysokości do 2% kwoty pozostałego do spłaty kapitału, ale często umowa nie przewiduje pobierania żadnej opłaty. Skontaktuj się w tej sprawie z Infolinią.
Czy mogę opłacić polisę w ratach?
Bank nie zgadza się na regulowanie polisy w ratach.
Gdzie przesłać polisę, która jest zabezpieczeniem kredytu?
Zrób to, korzystając z zakładki "Kontakt".
Jakie jest zabezpieczenie kredytu samochodowego?
1. Przewłaszczenie na zabezpieczenie samochodu.
2. Cesja praw z polisy ubezpieczenia komunikacyjnego.
Co jaki czas muszę przesyłać do banku kopię polisy AC z cesją praw z polisy na bank?
W formie elektronicznej lub pisemnej zawsze po zawarciu nowej polisy, nie później niż na 7 dni przed zakończeniem dotychczasowego ubezpieczenia komunikacyjnego.
Czy otrzymam blankiety do spłat kredytu?
Nie. Wraz z umową otrzymasz harmonogram spłat, na którego podstawie możesz określić stałe zlecenie przelewu.
Jak zmienić harmonogram spłat?
Zgłoś taką dyspozycję, korzystając z zakładki "Kontakt".
Jak zmienić datę spłaty raty?
Zgłoś taką dyspozycję, korzystając z zakładki "Kontakt".
Czy mogę wydłużyć okres kredytu?
Taka decyzja podejmowana jest indywidualnie na podstawie uzasadnionych powodów. Zgłoś taką dyspozycję w zakładce "Kontakt".
Czy mogę zawiesić spłatę rat na jakiś czas?
Prolongata, czyli zawieszenie spłat rat, jest udzielana indywidualnie. Prześlij w tym celu pisemną dyspozycję do Toyota Bank za pomocą zakładki "Kontakt".
Jakie opłaty wiążą się z obsługą kredytu?
Bank nalicza odsetki na warunkach określonych w Umowie Kredytu Samochodowego, w Regulaminie Świadczenia Usług oraz w Tabeli Oprocentowania.
Jak mogę zawrzeć umowę o kredyt?
1. Odwiedź dealera.
2. Wybierz wymarzony samochód.
3. Wypełnij w 5 minut z dealerem wniosek kredytowy.
4. Przedstaw dokument tożsamości oraz dokumenty finansowe.
5. W ciągu godziny odbierz decyzję kredytową.
6. Podpisz umowę kredytową.
7. Odbierz samochód.
Czy mogę wypożyczyć kartę pojazdu?
Od 4.09.2020 r. nie ma takiej możliwości.
Czy mogę złożyć wniosek o kredyt samochodowy online?
Nie. Doradca w salonie Toyoty pomoże ci wybrać najkorzystniejszą ofertę.
Czy mogę wziąć na kredyt dowolny samochód?
Toyota Bank finansuje zakup samochodów nowych marki Toyota i Lexus i wszystkich marek aut używanych.
Toyota Bank może finansować zakup pojazdu innej marki wyłącznie za pośrednictwem sieci autoryzowanych dealerów.
Czy mogę wziąć kredyt na samochód używany?
Toyota Bank ma taką ofertę.
Jakie dokumenty muszę przedstawić, aby załatwić wszystkie formalności?
W przypadku uproszczonej procedury kredytowej może wystarczyć dowód osobisty. Doradca poinformuje cię o wymaganych dokumentach.
Co zrobić po wpłacie ostatniej raty?
Skontaktuj się z Infolinią banku. Upewnij się, czy twoja umowa nie wymaga złożenia dyspozycji spłaty oraz czy wpłacona kwota jest odpowiednia. Bank wyśle ci zaświadczenie potwierdzające spłatę kredytu. Jeśli zabezpieczeniem spłaty kredytu był depozyt karty pojazdu, wraz z zaświadczeniem otrzymasz kartę.
Czy mogę zmienić wysokość miesięcznej raty?
Tak. Zgłoś odpowiednią dyspozycję w zakładce "Kontakt".
Gdzie otrzymam przykładowe wyliczenia kredytu na wybrany model samochodu?
Skorzystaj z kalkulatorów i konfiguratorów dostępnych na naszej stronie internetowej. Szczegółową kalkulację przygotuje dealer w Stacji Toyoty.
Co zrobić w przypadku szkody?
Zgłoś zdarzenia do ubezpieczyciela. On przekaże informację Bankowi. Jeśli umowa kredytowa zabezpieczona jest cesją na rzecz Toyota Bank, to Bank decyduje o wypłacie odszkodowania.
Pożyczka
Jak zawrzeć umowę o pożyczkę?
1. Złóż wniosek o pożyczkę. Znajdziesz go na stronie internetowej banku.
2. Doradca Toyota Bank potwierdzi jego złożenie telefonicznie.
3. Wniosek trafia do weryfikacji zdolności kredytowej.
4. Po pozytywnej decyzji bank informuje o niej telefonicznie i dostarcza umowy pocztą.
Ile miesięcy muszę mieć konto, aby otrzymać pożyczkę?
Minimum 6 miesięcy.
Jaka jest maksymalna kwota pożyczki bez dodatkowych zabezpieczeń?
Każdy wniosek o pożyczkę jest rozpatrywany indywidualnie. Zachęcamy do złożenia wniosku i sprawdzenia swojej zdolności kredytowej.
W jaki sposób bank wypłaca pożyczkę?
Na rachunek rozliczeniowy klienta w Toyota Bank.
Jaki jest maksymalny okres, na który można otrzymać pożyczkę?
60 miesięcy.
Czy muszę mieć konto w Toyota Bank, aby uzyskać pożyczkę?
Tak. O pożyczkę mogą wnioskować klienci Toyota Banku z co najmniej 6 miesiącami stażu.
Czy uzyskam pożyczkę, jeśli jestem na liście BIK?
Nie.
Ile trwa przyznawanie pożyczki?
To zależy od liczby dokumentów przekazanych do oceny zdolności kredytowej. Od kilku do nawet kilkudziesięciu dni roboczych. Staramy się działać jak najszybciej.
Co mam zrobić, jeśli nie mogę spłacić pożyczki?
Wyślij do banku pisemną dyspozycję ze szczegółowym wyjaśnieniem. Bank zapozna się z nią i podejmie decyzję.
Jakie dokumenty są potrzebne do otrzymania pożyczki?
Jeśli wynagrodzenie przychodzi na rachunek w Toyota Bank - decyzja jest podejmowana na podstawie historii rachunku.
W innej sytuacji dokumenty zależą od rodzaju zatrudnienia. Skontaktuj się w tej sprawie z doradcą Toyota Bank.
Czym jest zdolność kredytowa?
Jest to zdolność osoby ubiegającej się o kredyt do jego spłaty (kapitału wraz z odsetkami) w umownych terminach płatności.
Jak spłacać pożyczkę?
Przelewem co miesiąc na numer rachunku rozliczeniowego pożyczki. Ustanowienie zlecenia stałego jest wygodniejsze - wówczas rata jest przelewana automatycznie. W przypadku konta w Toyota Bank można to zrobić przez System Bankowości Elektronicznej.
Czym jest RRSO?
RRSO, czyli Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania, to całkowity koszt kredytu ponoszony przez konsumenta. Wartość procentowa całkowitej kwoty kredytu w stosunku rocznym.
Czy muszę mieć umowę o pracę, aby otrzymać pożyczkę?
Nie. Akceptowane są różne formy zatrudnienia. Warunkiem jest brak zaległości w innych bankach oraz opinia w Biurze Informacji Kredytowej. Szczegółowych informacji udzieli doradca Toyota Bank w rozmowie telefonicznej.
Czy mogę zawiesić spłatę rat na jakiś czas?
Prolongata, czyli zawieszenie spłat rat, jest udzielana indywidualnie. Prześlij w tym celu pisemną dyspozycję do Toyota Bank, korzystając z zakładki "Kontakt".
Jak pobierane są opłaty związane z udzieleniem pożyczki?
Zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji i są doliczane do kapitału. Stanowią łączną kwotę udzielonej pożyczki.
Czy mogę spłacić pożyczkę przed terminem?
Tak. Spłacana jest wtedy wartość kapitału wraz z odsetkami wynikającymi z raty. Skontaktuj się w tym celu z Infolinią.
Jakie są opłaty za obsługę pożyczki?
Znajdziesz je w Tabeli Opłat i Prowizji wraz z aktualnymi promocjami.
Jak mogę zamówić dokumenty/opinie związane z pożyczką?
Telefonicznie lub wysyłając wiadomość z Systemu Bankowości Elektronicznej. Dyspozycje są realizowane w ciągu 14 dni.
Limit kredytowy
Jakie dokumenty są wymagane do otrzymania linii kredytowej?
Dokumenty te zależą od rodzaju zatrudnienia:
- Pełna księgowość - sprawozdanie finansowe za rok ubiegły, rachunek zysków i strat i bilans za ostatni kwartał bieżącego roku oraz zaświadczenia o niezaleganiu w US i ZUS. Dokumenty musi podpisać osoba je sporządzająca i zatwierdzająca. Należy opatrzyć je pieczęć firmową z danymi rejestrowymi podmiotu.
- KPiR - deklaracja podatkowa PIT/B oraz PIT-36L za rok ubiegły z potwierdzeniem złożenia w US (wystarczy UPO), podsumowanie z księgi przychodów i rozchodów za rok bieżący podpisane przez osobę sporządzającą lub właściciela oraz zaświadczenia o niezaleganiu w US i ZUS.
- Ryczałt - deklaracja podatkowa PIT-28 za rok ubiegły z potwierdzeniem złożenia w US (wystarczy UPO), ewidencja przychodów według poszczególnych stawek ryczałtu za rok bieżący podpisana przez osobę sporządzającą lub właściciela oraz zaświadczenia o niezaleganiu w US i ZUS.
Czy PIT za ostatni rok też jest podstawą do obliczania zdolności kredytowej?
W przypadku osób, które prowadzą działalność gospodarczą. W przypadku zatrudnienia na umowę o pracę bank analizuje miesięczne wynagrodzenia (wyciąg bankowy, zaświadczenie o zatrudnieniu i dochodach).
Czy mogę uruchomić linię kredytową online?
Nie. Należy złożyć wniosek przez centrum wniosków. Po zatwierdzeniu decyzji przez Departament Kredytowy bank wysyła pocztą umowę linii kredytowej. Dokument należy podpisać i odesłać na adres banku.
Czy można otworzyć nowy rachunek od razu z dostępną linią kredytową?
Nie. Dopiero po 3 miesiącach funkcjonowania konta w Toyota Bank.
Czy mogę przenieść linię kredytową z innego banku?
Tak, istnieje możliwość przeniesienia linii kredytowej z innego banku. Warunkiem jest posiadanie co najmniej przez 3 miesiące konta w Toyota Bank. Wniosek trafia do departamentu kredytowego w celu zapoznania się z dokumentami potwierdzającymi wysokość i źródło dochodu.
Jakie warunki muszę spełnić, aby otrzymać linię kredytową w koncie?
Podstawowy warunek to minimum 3-miesięczna historia konta w Toyota Bank. W niektórych przypadkach potrzebne są dodatkowe dokumenty finansowe lub zabezpieczenia, o których poinformuje doradca Toyota Bank.
Jak podwyższyć kwotę dostępnej linii kredytowej?
Ponownie wypełnij wniosek i podaj w nim nową kwotę linii kredytowej. Wniosek zostanie poddany standardowej procedurze kredytowej.
Czy muszę regulować minimalne miesięczne spłaty wykorzystanego limitu kredytowego?
Tak. W wysokości nie niższej niż wskazana w umowie linii kredytowej.
Czy osoby niepełnoletnie mogą otrzymać linię kredytową?
Nie.
Od czego zależy przedłużenie linii kredytowej na kolejny rok?
Bank udziela kredytu na 12 miesięcy. Po 11 miesiącach weryfikuje jego obsługę w rachunku bieżącym. Umowę można przedłużyć, jeżeli:
a. klient wywiązywał się z obowiązków wynikających z umowy i systematycznie wpłacał na konto zadeklarowaną kwotę,
b. klient nie złożył pisemnego oświadczenia o odstąpieniu od umowy,
c. sytuacja ekonomiczna klienta nie uległa pogorszeniu.
Przynajmniej jeden raz w trakcie trwania umowy klient zobowiązany jest do spłaty całkowitej kwoty wykorzystanego limitu.
Jak mam przesłać dokumenty wymagane do decyzji kredytowej?
Na adres elektoroniczny: dokumenty@toyotabank.pl
Na numer faksu: 22 488 55 51
Pocztą na adres banku
Od kiedy naliczane są odsetki w linii kredytowej?
Bank nalicza odsetki za każdy dzień wykorzystania linii kredytowej do dnia poprzedzającego spłatę zadłużenia.
Jak mogę spłacić linię kredytową?
Poprzez wykonanie przelewu na rachunek powiązany z linią kredytową.
Jak zrezygnować z linii kredytowej?
Prześlij do banku pisemne wypowiedzenie umowy z miesięcznym okresem wypowiedzenia.
Czy linia kredytowa odnawia się automatycznie?
Nie.
Karty kredytowe
Nie mogę spłacić karty kredytowej, bo w systemie ma status "nieaktywna".
Prawdopodobnie termin ważności karty się kończy. Dlatego opcja "spłać kartę" nie jest dostępna. Wykonuj klasyczny przelew na numer rachunku rozliczeniowego karty, który znajduje się w zakładce "Szczegóły karty".
Co to jest okres bezodsetkowy?
To okres, w którym nie są naliczane odsetki od zadłużenia na karcie kredytowej. Obowiązuje od daty rozpoczęcia cyklu rozliczeniowego i trwa do 56 dni. Spłata całości zadłużenia w tym terminie gwarantuje brak naliczenia odsetek od kwoty transakcji bezgotówkowych.
Czy z limitu karty mogą korzystać inne osoby?
Właściciel karty kredytowej może zawnioskować o kartę dodatkową dla dowolnej osoby. W tym celu należy przesłać z zakładki "Kontakt":
- wniosek o kartę kredytową z wypełnionymi polami dotyczącymi pełnomocnika oraz podpisem właściciela umowy;
- formularz osobowy użytkownika karty dodatkowej.
Formularze znajdziesz w zakładce "Dokumenty".
Czy można wybrać okres rozliczeniowy?
Tak, w momencie składania wniosku o kartę kredytową.
- Pierwszy cykl rozliczeniowy rozpoczyna się 1. dnia miesiąca - data spłaty wypada w środku miesiąca.
- Drugi cykl rozliczeniowy rozpoczyna się 15. dnia miesiąca - data spłaty wypada na początku miesiąca.
Jak mogę sprawdzić zadłużenie na karcie?
Po zalogowaniu się do Systemu Bankowości Elektronicznej lub przez Infolinię.
Jaki maksymalny limit może mieć karta kredytowa?
Karta Kredytowa Classic: 1 000-40 000 zł
Karta Kredytowa Gold: 5 000- 80 000 zł
Czy mogę wypłacać środki z karty kredytowej w bankomacie?
Tak. Pamiętaj, że transakcje gotówkowe nie są objęte okresem bezodsetkowym (ich oprocentowanie to czterokrotność stopy kredytu lombardowego NBP pomnożona przez wskaźnik dostępny w Tabeli Oprocentowania).
Jak mogę zamknąć kartę kredytową?
Z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia i w formie pisemnej, przesłanej na adres banku. Klient powinien spłacić w tym czasie całe zadłużenie. W przypadku nadpłaty na koncie wraz z wypowiedzeniem umowy powinien przesłać pismo z numerem rachunku, na jaki mają być zwrócone środki.
Czy karta wydawana jest na konkretny okres?
Karta jest ważna przez 36 miesięcy od pierwszego dnia miesiąca po miesiącu jej wydania. Termin ten znajdziesz na jej awersie.
Umowa obowiązuje do dnia upływu ważności karty. Jest automatycznie przedłużana po dostarczeniu nowej karty, jeżeli:
- bank nie wypowie jej na co najmniej 2 miesiące przed upływem ważności karty,
- klient nie wypowie jej na co najmniej miesiąc przed upływem ważności karty kredytowej.
Widzę na swoim wyciągu podejrzane transakcje. Co mam zrobić?
Skontaktuj się z Bankiem telefonicznie, mailowo, za pomocą poczty bądź osobiście. Wskaż podejrzane transakcje (kwota, data, miejsce transakcji, opis) oraz powód ich zgłoszenia.
Czy przy zamknięciu karty kredytowej muszę od razu spłacić całe zadłużenie?
Masz na to miesiąc od złożenia wypowiedzenia umowy karty kredytowej. Zadłużenie trzeba spłacić przed ostatnim dniem okresu wypowiedzenia.
W jaki sposób aktywować kartę?
Telefonicznie pod numerem Infolinii banku oraz w Bankowości Elektronicznej. Po zalogowaniu się należy wybrać opcję "Karty", a następnie "Aktywuj kartę". Procedurę trzeba zatwierdzić w aplikacji Mobilna Autoryzacja.
W jaki sposób otrzymam kartę?
Przesyłką pocztową. PIN do karty jest wysyłany w oddzielnej korespondencji.
Czy mogę zmienić PIN do karty?
Tak, telefonicznie za pośrednictwem Infolinii banku lub w Systemie Bankowości Elektronicznej. Po zalogowaniu wybierz opcję "Karta", a następnie "Zmień PIN karty". Operację zatwierdzasz w aplikacji Mobilna Autoryzacja.
Jak mogę zmienić limity transakcyjne?
Podczas otwierania konta ustawiany jest domyślny limit jednorazowy oraz dzienny w kwocie 3 000 zł.
Są dwie drogi ich zmiany: rozmowa z doradcą na Infolinii (pod nr. 22 488 55 50) lub w Systemie Bankowości Elektronicznej. Odpowiednią opcję znajdziesz w menu "Kanały dostępu do systemu", "Kanały dostępu i limity do rachunków" lub "Kanały dostępu i limity dla upoważnionych do rachunków". Nowe limity obowiązują od razu po zatwierdzeniu zmian w aplikacji mobilnej.
Nie spłaciłem kwoty minimalnej w terminie. Czy bank naliczy mi odsetki karne?
Od dnia jej wymagalności naliczane są odsetki za opóźnienie na zasadach zawartych w umowie kraty kredytowej.
Jaka jest kwota minimalna do spłaty?
5% salda zadłużenia karty kredytowej w danym cyklu rozliczeniowym.
Jaką kwotę wpłacić, aby nie naliczyły się odsetki?
Tylko całkowita spłata zadłużenia na karcie uwalnia od odsetek.
Jak mogę spłacić kartę kredytową?
Jeśli masz kartę i konto w Toyota Bank: zaloguj się do Systemu Bankowości Elektronicznej i wybierz opcję "Spłać kartę".
Jeżeli nie masz konta w Toyota Bank: wykonaj przelew z innego banku.
Co zrobić w przypadku utraty karty?
Należy niezwłocznie zgłosić to Banku i zastrzec kartę. W tym celu skontaktuj się z Infolinią banku.
Czy z karty kredytowej mogę przelać pieniądze?
Nie. Jeśli chcesz odzyskać nadpłatę, zgłoś odpowiednią dyspozycję. Skontaktuj się w tym celu z bankiem.
Co zrobić, gdy spłaciłem większą kwotę, niż powinienem?
Można zgłosić bankowi dyspozycję zwrotu nadpłaty. W tym celu skontaktuj się z bankiem.
Ile kosztuje korzystanie z karty kredytowej?
Koszty zawarte są w Tabeli Opłat i Prowizji.
Czym jest karta dodatkowa?
Karta dodatkowa umożliwia korzystanie z limitu kredytowego przez inną osobę, wskazaną przez właściciela karty głównej.
W jaki sposób zastrzec kartę?
Skontaktuj się z Infolinią banku, która działa przez całą dobę.
Czy mogę otrzymywać wyciągi mailem?
Wyciągi z karty kredytowej ze względów bezpieczeństwa dostępne są w Systemie Bankowości Elektronicznej.
Serwisy assistance
Kiedy mogę skorzystać z assistance?
Jeśli opłacasz składkę zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji.
Klienci z kartą kredytową Double Gold mogą korzystać z serwisu medycznego oraz concierge'a.
Jak zgłosić szkodę?
Skontaktuj się z Centrum Alarmowym pod numerem telefonu + 48 22 205 51 01. Centrum alarmowe działa całą dobę.
Jak bank organizuje pomoc?
Poprzez Europ Assistance. Skontaktuj się z Centrum Alarmowym pod numerem telefonu + 48 22 205 51 01. Otrzymasz pomoc jak najszybciej.
Czy mogę wybrać serwisy assistance?
Serwisy assistance są dostępne dla Klientów posiadających kartę kredytową lub konto z kartą debetową. Możesz wybrać wszystkie serwisy assistance z oferty Toyota Bank.
Jak włączyć serwisy Assistance?
Skontaktuj się w tym celu z Infolinią Toyota Bank pod numerem telefonu 22 488 55 50. Przystąpienie do programu odbywa się drogą telefoniczną poprzez zaakceptowanie deklaracji odczytanej przez pracownika banku.
Czyz serwisów mogę zrezygnować w każdej chwili? Jak je wyłączyć?
Ochrona obowiązuje do końca miesiąca, w którym zgłosisz rezygnację z serwisu. Skontaktuj się w tej sprawie z Infolinią Toyota Bank.
Jaki jest numer telefonu do Centrum Alarmowego?
Telefon + 48 22 205 51 01. Centrum Alarmowe działa całą dobę.
Jakie dane są konieczne do zgłoszenia szkody?
Podaj:
- imię i nazwisko,
- 6 pierwszych i 6 ostatnich cyfr numeru karty,
- numer telefonu, pod którym można skontaktować się z uprawnionym lub wskazaną przez niego osobą,
- krótki opis oczekiwanej pomocy,
- wszelkie inne informacje niezbędne Centrum Alarmowemu do realizacji usługi.
Czy są jakieś ograniczenia kwotowe świadczeń?
Limity świadczeń znajdziesz w warunkach świadczenia usług Assistance.
Zabrakło mi paliwa - co powinienem zrobić?
Skontaktuj się z Centrum Alarmowym pod numerem telefonu + 48 22 205 51 01. Centrum działa całą dobę.
Kiedy pobierana jest opłata za serwis assistance?
Pierwszego dnia roboczego miesiąca za miesiąc poprzedni.
Jak długo trwa ochrona serwisowa?
12 miesięcy kalendarzowych od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym uprawniony przystąpił do serwisu. Usługa będzie automatycznie odnawiana, jeśli uprawniony nie złoży wcześniej rezygnacji.
Leasing niższych rat KINTO ONE
Czy można zwiększyć limit przebiegu pojazdu?
Tak, na wniosek klienta. Wiąże się to z koniecznością podpisania stosownego aneksu do umowy. Zmiana ta może wpłynąć na wysokość rat leasingu oraz kwotę wykupu pojazdu. Zgłoś dyspozycję poprzez zakładkę "Kontakt".
W jaki sposób działa leasing z serwisem?
W przypadku Leasingu niższych rat KINTO ONE z serwisem klient podpisuje z Toyota Leasing dwie umowy: dotyczącą leasingu i obsługi serwisowej pojazdu.
Umowa serwisowa określa m.in.:
- - koordynowanie czynności serwisowych, przeglądy okresowe i naprawy z wykorzystaniem oryginalnych części zamiennych oraz polecanych przez Toyotę materiałów eksploatacyjnych,
- - zakup, wymianę i składowanie opon w ASO Toyota,
- - likwidację szkód,
- - pomoc w przypadku nieprzewidzianych wydarzeń na drodze,
- - pomoc w dostarczeniu pojazdu zastępczego,
- - całodobową opiekę Centrum Technicznego (telefon: +48 22 880 96 77; e-mail: centrumtechniczne.tfms@toyota.pl).
Gdzie mogę robić przeglądy okresowe leasingowanego auta?
Tylko w autoryzowanych stacjach obsługi Toyota.
Gdzie należy zgłosić się w celu wymiany opon?
Do autoryzowanej stacji dealerskiej, w której pojazd został nabyty. Pomoc w tej sprawie oferuje Centrum Techniczne (tel.: +48 22 880 96 77; centrumtechniczne.tfms@toyota.pl).
Jak dokonać wykupu przedmiotu leasingu?
1. Najpóźniej na miesiąc przed końcem umowy prześlij wniosek o wykup przedmiotu leasingu (przedterminowy lub terminowy):
- przez Portal Klienta Toyota Leasing,
- pocztą na adres korespondencyjny: Toyota Leasing Polska Sp. z o.o., ul. Postępu 18b, 02-676 Warszawa.
2. Spłać wszelkie zaległe zobowiązania wobec Banku.
3. Opłać ostatnią ratę leasingową.
Fakturę sprzedaży i komplet dokumentów otrzymasz niezwłocznie listem poleconym.
Czy mogę leasingować samochód innej marki?
Toyota Leasing działa za pośrednictwem sieci autoryzowanych dealerów. Zmiana marki jest możliwa za zgodą Toyota Leasing.
Czy mogę leasingować auto, choć nie prowadzę działalności gospodarczej?
Skorzystaj z oferty w programie Toyota dla Ciebie.
Czy muszę zarejestrować działalność gospodarczą w Polsce?
Tak.
Czy można leasingować inny produkt niż samochód, np. motocykl?
Nasza oferta dotyczy wyłącznie samochodów.
W jakiej walucie można uzyskać leasing?
Tylko w PLN.
Czy mogę wymienić przedmiot leasingu?
Tylko jeśli nie spełnia on określonych w umowie warunków (np. stan techniczny jest inny).
Czy możę ustawić termin płatności rat?
Wyznaczona data płatności rat zależy od daty rejestracji pojazdu.
- Jeżeli data rejestracji przypada pomiędzy 1. a 15. dniem miesiąca, termin płatności na fakturze VAT to 20. dzień każdego miesiąca.
- Jeżeli data rejestracji następuje po 16. dniu miesiąca, termin płatności na fakturze VAT to 10. dzień każdego miesiąca.
Czy do uruchomienia umowy leasingu konieczna jest wpłata własna?
Zależy to od charakteru wybranej oferty leasingu.
Czy można podnająć leasingowany pojazd?
Jest to możliwe po zgodzie Toyoty Leasing. Mogą się z tym wiązać koszty wynikające z dodatkowego ubezpieczenia pojazdu.
Czy mogę wprowadzić zmiany w pojeździe (np. oklejenie)?
Zawsze trzeba uzyskać na to pisemną zgodę Toyoty Leasing.
Czy przeglądów i napraw przedmiotu leasingu trzeba dokonywać w Autoryzowanych Stacjach Dealerskich?
Tak. Inaczej następuje utrata gwarancji albo możliwości przedłużenia jej w ASO po okresie gwarancji producenta. Klient zyskuje możliwość wykonania napraw w ramach tzw. akcji serwisowych, które nie wymagają powiadamiania właściciela pojazdu. Niepełna czy pusta historia serwisowa w bazie danych ASO może utrudnić odsprzedaż samochodu.
Czym jest Portal Klienta Toyota Leasing?
System do samodzielnego zarządzania umową z Toyotą Leasing. Znajdziesz tu faktury wystawiane przez Toyotę Leasing, złożysz dyspozycje, zapoznasz się ze szczegółami umowy itd.
Jak wygląda zawarcie umowy leasingu?
Cały proces trwa najczęściej 1-5 dni roboczych.
1. Wypełnienie wniosku o zawarcie umowy leasingu.
2. Toyota Leasing rozpatruje wniosek. Ewentualnie prosi o uzupełnienie dokumentów.
3. Po akceptacji przygotowanie umowy.
4. Podpisanie umowy i opłaty wstępne.
5. Rejestracja pojazdu przez Toyotę Leasing.
6. Opłacenie faktury Stacji Dealerskiej przez Toyotę Leasing.
7. Odbiór samochodu.
Jak wygląda procedura uproszczona leasingu?
Wnioskujący przedstawia dokumenty rejestrowe firmy i wypełnia wniosek.
- kwota finansowania do 200 000 zł - opłata wstępna 0-10%
- kwota finansowania do 250 000 zł - opłata wstępna 10%-20%
- kwota finansowania do 300 000 zł (górna granica w uproszczonej procedurze) - opłata wstępna 20% i więcej
Czy jest możliwy leasing samochodów używanych?
W ramach Kinto One leasing samochodów używanych jest możliwy tylko przy założeniu, że okres umowy leasingu i wiek pojazdu nie przekroczą łącznie 7 lat.
Czy jest możliwy leasing samochodu kupowanego od osoby prywatnej (faktura VAT-marża)?
Tak. Właściciel (osoba fizyczna nieprowadząca działalności) musi przekazać auto do komisu Stacji Toyota, który wystawi akturę VAT-marża. To wystarcza do zawarcia umowy leasingu. W przypadku faktury VAT-marża korzystny jest tylko leasing finansowy.
Jak długo trzeba prowadzić działalność gospodarczą, żeby skorzystać z leasingu?
Brak historii finansowej nie przeszkadza w zawarciu umowy leasingu.
Czy młody wiek jest przeszkodą w zawarciu umowy leasingu?
Nie, jeżeli wnioskujący prowadzi działalność gospodarczą. Warunkiem jest posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych.
Leasing operacyjny czy finansowy - który wybrać?
Korzystniejszy pod względem podatkowym jest leasing operacyjny.
Korzyści dla przedsiębiorcy to:
- za odpisy amortyzacyjne odpowiada firma leasingowa,
- możliwość wliczenia w koszty uzyskania przychodu całej opłaty wstępnej, rat leasingowych, a także kosztów związanych z eksploatacją samochodu. Umowa musi być zawarta na czas określony i trwać minimalnie 40% czasu amortyzacji środka trwałego.
W leasingu finansowym samochód zostanie zaliczony do majątku korzystającego.
Korzyści dla przedsiębiorcy to:
- odpisy amortyzacyjne jako koszt uzyskania przychodu,
- możliwość wliczenia w koszty uzyskania przychodu części odsetkowej raty leasingowej oraz kosztów związanych z użytkowaniem auta,
- brak ograniczeń minimalnej wartości końcowej przedmiotu leasingu,
- brak ograniczeń okresu trwania umowy - podpisuje się ją na czas ustalony między stronami.
Czy niska opłata wstępna jest korzystniejsza?
Im wyższa opłata wstępna, tym niższy koszt całkowity leasingu. Wyższy udział własny jest korzystniejszy dla klienta, bo zwiększa jego zdolność kredytową.
Jakie są opłaty dodatkowe w leasingu?
Opłaty dodatkowe są zawarte w Tabeli Opłat i Prowizji.
Kto płaci za wezwania z policji?
Wezwania z policji i straży miejskiej trafiają do Toyota Leasing jako właściciela pojazdu. Płaci korzystający - według Tabeli Opłat i Prowizji.
Kto rejestruje samochód w leasingu? Czy można wybrać miejsce rejestracji?
Finansujący. Dotyczy to też wszelkich zmian w dowodzie rejestracyjnym leasingowanego samochodu. Korzystający ponosi koszty operacji. Możliwe jest wyrobienie tablic indywidualnych z wybraną treścią.
Jak złożyć wniosek leasingowy?
W każdej Autoryzowanej Stacji Dealerskiej na terenie Polski.
Co w przypadku upadłości firmy leasingowej?
Klient ma prawo wnieść roszczenia do masy. Syndyk może wypowiedzieć umowę leasingu, ale w interesie wierzycieli jest dopełnienie jej do końca. Klient wykupi wtedy przedmiot leasingu, a firma uchroni się przed jeszcze większymi roszczeniami.
Czy można wykupić przedmiot leasingu na osobę trzecią?
Nie. Może to zrobić tylko leasingobiorca. Faktura wykupu również wystawiana jest na podmiot leasingujący auto.
Co zrobić, gdy likwiduję działalność, a mam leasing?
Możesz ubiegać się o skrócenie umowy leasingu. W tym celu skorzystaj z zakładki "Kontakt".
Czy jest możliwy użytek prywatny leasingowanego samochodu w działalności gospodarczej?
Firmowe samochody osobowe można wykorzystywać w celach prywatnych.
Co się stanie z leasingiem, jeśli umrę?
Jeżeli prowadzisz działalność, finansujący ma prawo wygasić umowę leasingu.
Spadkobiercy prowadzący działalność mogą wejść w prawa tej umowy.
Jeśli spadkobiercy nie będą prowadzić działalności, a chcieliby wykupić z leasingu przedmiot, mogą to zrobić tylko po cenie rynkowej.
Czy osoba trzecia może użytkować przedmiot leasingu?
Wymaga to pisemnej zgody finansującego. Odpowiednią dyspozycję złóż poprzez zakładkę "Kontakt".
Z czym wiąże się montaż instalacji gazowej w leasingowanym samochodzie?
Wydanie zgody na montaż instalacji gazowej zależy od rodzaju finansowania.
W przypadku umów KINTO nie jest to możliwe.
W leasingu standardowym klient składa dyspozycję w Portalu Klienta.
- Koszt wydania pozwolenia zawiera tabela opłat i prowizji.
- Montaż przeprowadza warsztat ze stosownymi uprawnieniami.
Pamiętaj, że oznacza to ryzyko utraty gwarancji, jeśli do awarii czy uszkodzenia pojazdu dojdzie na skutek montażu instalacji gazowej.
Czy można zamontować hak holowniczy w leasingowanym samochodzie?
Należy wystąpić o zgodę na taką modyfikację poprzez zakładkę "Kontakt". Po instalacji haka trzeba w stacji kontroli pojazdów zrobić badanie techniczne auta. Pokwitowanie takiego badania należy przesłać wraz z dowodem rejestracyjnym do firmy leasingowej lub jej oddziału. Firma leasingowa uzyska w dowodzie rejestracyjnym adnotację o zamontowanym haku.
Czy mogę podróżować samochodem w leasingu za granicę?
Tak, na podstawie samej umowy. Służby w krajach europejskich nie powinny karać za brak odrębnego upoważnienia. Należy jedynie doubezpieczyć pojazd przed podróżą do Rosji oraz na Ukrainę, Białoruś, do Mołdawii i Czarnogóry i poinformować o tym leasingodawcę. Prośbę o zgodę można złożyć na Portalu Klienta: https://portal.toyotaleasing.pl/.
Zgłaszanie i likwidacja szkody w leasingu
Po zaistnieniu szkody jak najszybciej powiadom o zdarzeniu firmę leasingową, zakład ubezpieczeniowy oraz finansujący. Odpowiedni formularz znajdziesz na stronie internetowej. Finansujący zgadza się na wypłatę odszkodowania przez ubezpieczyciela na konto ASO naprawiającego pojazd. Jeśli umowa leasingu jest zadłużona, wydanie zgody może zależeć od zapłaty zaległości przez leasingobiorcę. Leasingodawca może też wskazać ubezpieczycielowi własne konto w celu rozliczenia odszkodowania. Nie zwalnia to leasingobiorcy z obowiązku naprawy przedmiotu leasingu.
Szkoda całkowita w leasingu
Umowa leasingu wygasa. Uwaga: umowa wygasa po otrzymaniu decyzji od ubezpieczyciela o wypłacie odszkodowania i/lub postanowień odpowiednich organów, a nie w momencie powstania szkody.
Finansujący musi uregulować pozostałe raty pomniejszone o dyskonto (obliczane zgodnie z OWUL) oraz wartość wykupu.
Jeżeli odszkodowanie będzie większe niż suma pozostałych opłat, różnicę otrzyma korzystający.
Do tej chwili raty należy regulować zgodnie z harmonogramem.
Czy między zgłoszeniem szkody a jej rozliczeniem muszę płacić raty leasingu?
Tak. Nawet jeśli przedmiot leasingu jest naprawiany, należy terminowo regulować wszelkie opłaty związane z leasingiem.
Jakie dokumenty są konieczne do rejestracji samochodu wykupionego z leasingu?
1. Wykupowa faktura VAT.
2. Karta pojazdu.
3. Aktualny KRS finansującego (jeżeli np. dane na fakturze są inne niż w dowodzie rejestracyjnym, bo firma leasingowa zmieniła siedzibę).
4. Dowód rejestracyjny i tablice.
5. Aktualne badanie techniczne pojazdu.
6. Wypełniony odpowiedni wniosek w wydziale komunikacyjnym.
Jak przebiega cesja umowy leasingu?
Od 1 stycznia 2013 roku przepisy umożliwiają cesję umów leasingu. Cesja następuje w miejscu, gdzie podpisana została umowa. Odbywa się najpóźniej na sześć miesięcy przed jej końcem. Jej koszt znajdziesz w tabeli opłat i prowizji. Po zmianie strony umowy jej rozliczanie odbywać się będzie tak jak wcześniej. Zmiana innych postanowień (jak skrócenie lub wydłużenie jej okresu, zmiana rat leasingowych) traktowana jest jak zawarcie nowej umowy. Czyli obejmuje minimum 40% czasu normatywnej amortyzacji przedmiotu leasingu i ujmuje jego wartość rynkową.
Czy wydłużenie umowy leasingu jest możliwe? Jakie są koszty?
Należy złożyć odpowiedni wniosek w zakładce "Kontakt". Decyzja zależy od finansującego. Koszty określa Tabela Opłat i Prowizji.
Czy mogę skrócić umowę leasingu?
Tak. Aby zachować prawo do umownego niskiego wykupu, musi minąć minimum 40% normatywnego okresu amortyzacji przedmiotu leasingu. Regulują to przepisy podatkowe. Wypełnij dyspozycję w Portalu Klienta: https://portal.toyotaleasing.pl. Koszty skrócenia leasingu określa tabela opłat i prowizji.
Czy mogę zrezygnować z leasingu i jakie są konsekwencje?
Nie można zwrócić przedmiotu leasingu i rozwiązać umowy. Jej termin jest obowiązujący. Przedterminowe rozwiązanie umowy oznacza dodatkowe koszty.
Kto dokonuje odpisów amortyzacyjnych związanych z leasingowanym przedmiotem?
W leasingu operacyjnym – finansujący.
W leasingu finansowanym – korzystający.
Co jest zabezpieczeniem umowy leasingu?
Standardowym zabezpieczeniem jest sam przedmiot leasingu. Dopuszczalny jest weksel wystawiony przez korzystającego i inne formy. Wszystko zależy od zdolności kredytowej klienta i przedmiotu leasingu.
Czy jest możliwy użytek prywatny leasingowanego samochodu w działalności gospodarczej?
Tak, jest możliwe w tzw. w użytkowaniu mieszanym - czyli dla celów prywatnych i działalności gospodarczej:
1. Samochód poniżej 3,5 t - możliwość odliczenia 50% VAT od wszystkich wydatków oprócz paliwa (w tym rat od rat leasingowych bez jakiegokolwiek ograniczenia). Odliczenie od paliwa obowiązuje od 01.07.2015r.
2. 01.04.2014r. w użytkowaniu tylko dla celów działalności gospodarczej: przysługuje pełne odliczenie podatku VAT
Uwaga: musi być prowadzona ewidencja. Jej brak wiąże się z wysokimi karami w przypadku udowodnienia nieprawidłowości.
Czy mogę zawiesić spłatę rat leasingu?
Toyota Leasing nie przewiduje takiej możliwości. Istnieje za to możliwość dokonania cesji umowy leasingu.
Czy mogę wykupić przedmiot leasingu przed terminem?
Jest to możliwe, ale umowa powinna trwać minimum 2 lata, aby zachować prawo do umownego niskiego wykupu. W tym celu wypełnij dyspozycję online.
Koszty wcześniejszego zakończenia umowy zależą od jej treści.
Gdzie znajdę numer klienta/ID?
Numer ID użytkownika to ostatnie pięć cyfr rachunku bankowego, na który wpłacasz opłaty za raty leasingowe. Znajdziesz go na fakturze.
Czy mogę zmienić harmonogram spłat rat leasingowych?
Tak. Należy złożyć dyspozycję online, ale decyzję podejmuje finansujący. Koszty z tym związane określa tabela opłat i prowizji.
Czy mogę zmienić wysokość raty leasingowej?
Tylko poprzez wydłużenie bądź skrócenie umowy leasingu, ale decyzja zależy od finansującego. Koszty przeliczenia rat określa tabela opłat i prowizji. Umowa powinna jednak trwać minimum 40% normatywnego okresu amortyzacji przedmiotu leasingu, by zachować prawo do umownego niskiego wykupu. Regulują to przepisy podatkowe.
Czy jest możliwość wypożyczenia karty pojazdu?
Karta pojazdu nie jest już wymaganym dokumentem, jeśli zmienia się wpisy w dowodzie rejestracyjnym leasingowanego samochodu (np. po montażu haka czy zagubienia tablicy rejestracyjnej).
Czy można rozłożyć na raty polisę ubezpieczeniową?
Zależy to od rodzaju umowy leasingowej. Skontaktuj się z nami w tej sprawie pod numerem 801 900 700.
Czy mogę otrzymywać faktury pocztą?
Tak. Należy przesłać do Toyota Leasing dokument "Odwołanie zgody na wystawianie faktury elektronicznej".
Leasing standardowy
Czy mogę leasingować samochód innej marki?
Toyota Leasing działa za pośrednictwem sieci autoryzowanych dealerów. Zmiana marki jest możliwa za zgodą Toyota Leasing.
Czy mogę leasingować auto, choć nie prowadzę działalności gospodarczej?
Skorzystaj z oferty w programie Toyota dla Ciebie.
Czy muszę zarejestrować działalność gospodarczą w Polsce?
Tak.
Czy można leasingować inny produkt niż samochód, np. motocykl?
Nasza oferta dotyczy wyłącznie samochodów.
W jakiej walucie można uzyskać leasing?
Tylko w PLN.
Czy mogę wymienić przedmiot leasingu?
Tylko jeśli nie spełnia on określonych w umowie warunków (np. stan techniczny jest inny).
Czy możę ustawić termin płatności rat?
Wyznaczona data płatności rat zależy od daty rejestracji pojazdu.
- Jeżeli data rejestracji przypada pomiędzy 1. a 15. dniem miesiąca, termin płatności na fakturze VAT to 20. dzień każdego miesiąca.
- Jeżeli data rejestracji następuje po 16. dniu miesiąca, termin płatności na fakturze VAT to 10. dzień każdego miesiąca.
Czy do uruchomienia umowy leasingu konieczna jest wpłata własna?
To zależy od charakteru wybranej oferty leasingu.
Czy można podnająć leasingowany pojazd?
Jest to możliwe po zgodzie Toyoty Leasing. Mogą się z tym wiązać koszty wynikające z dodatkowego ubezpieczenia pojazdu.
Czy mogę wprowadzić zmiany w pojeździe (np. oklejenie)?
Zawsze trzeba uzyskać na to pisemną zgodę Toyoty Leasing.
Czy przeglądów i napraw przedmiotu leasingu trzeba dokonywać w Autoryzowanych Stacjach Dealerskich?
Tak. Inaczej następuje utrata gwarancji albo możliwości przedłużenia jej w ASO po okresie gwarancji producenta. Klient zyskuje możliwość wykonania napraw w ramach tzw. akcji serwisowych, które nie wymagają powiadamiania właściciela pojazdu. Niepełna czy pusta historia serwisowa w bazie danych ASO może utrudnić odsprzedaż samochodu.
Jak wygląda zawarcie umowy leasingu?
Cały proces trwa najczęściej 1-5 dni roboczych.
1. Wypełnienie wniosku o zawarcie umowy leasingu.
2. Toyota Leasing rozpatruje wniosek. Ewentualnie prosi o uzupełnienie dokumentów.
3. Po akceptacji przygotowanie umowy.
4. Podpisanie umowy i opłaty wstępne.
5. Rejestracja pojazdu przez Toyotę Leasing.
6. Opłacenie faktury Stacji Dealerskiej przez Toyotę Leasing.
7. Odbiór samochodu.
Jak wygląda procedura uproszczona leasingu?
Wnioskujący przedstawia dokumenty rejestrowe firmy i wypełnia wniosek.
- kwota finansowania do 200 000 zł - opłata wstępna 0-10%
- kwota finansowania do 250 000 zł - opłata wstępna 10%-20%
- kwota finansowania do 300 000 zł (górna granica w uproszczonej procedurze) - opłata wstępna 20% i więcej
Czy jest możliwy leasing samochodów używanych?
Jest możliwy w ramach Leasingu Standardowego tylko przy założeniu, że okres umowy leasingu i wiek pojazdu nie przekroczą łącznie 15 lat.
Czy jest możliwy leasing samochodu kupowanego od osoby prywatnej (faktura VAT-marża)?
Taki. Właściciel (osoba fizyczna nieprowadząca działalności) musi przekazać auto do komisu Stacji Toyota, który wystawi fakturę VAT-marża. To wystarcza do zawarcia umowy leasingu. W przypadku faktury VAT-marża korzystny jest tylko leasing finansowy.
Jak długo trzeba prowadzić działalność gospodarczą, żeby skorzystać z leasingu?
Brak historii finansowej nie przeszkadza w zawarciu umowy leasingu.
Czy młody wiek jest przeszkodą w zawarciu umowy leasingu?
Nie, jeżeli wnioskujący prowadzi działalność gospodarczą. Warunkiem jest posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych.
Czy niska opłata wstępna jest korzystniejsza?
Im wyższa opłata wstępna, tym niższy koszt całkowity leasingu. Wyższy udział własny jest korzystniejszy dla klienta, bo zwiększa jego zdolność kredytową.
Jakie są opłaty dodatkowe w leasingu?
Opłaty dodatkowe są zawarte w Tabeli Opłat i Prowizji.
Kto płaci za wezwania z policji?
Wezwania z policji i straży miejskiej trafiają do Toyota Leasing jako właściciela pojazdu. Płaci korzystający - według tabeli opłat i prowizji.
Kto rejestruje samochód w leasingu? Czy można wybrać miejsce rejestracji?
Finansujący. Dotyczy to też wszelkich zmian w dowodzie rejestracyjnym leasingowanego samochodu. Korzystający ponosi koszty operacji. Możliwe jest wyrobienie tablic indywidualnych z wybraną treścią.
Jak złożyć wniosek leasingowy?
W każdej Autoryzowanej Stacji Dealerskiej na terenie Polski.
Co w przypadku upadłości firmy leasingowej?
Klient ma prawo wnieść roszczenia do masy. Syndyk może wypowiedzieć umowę leasingu, ale w interesie wierzycieli jest dopełnienie jej do końca. Klient wykupi wtedy przedmiot leasingu, a firma uchroni się przed jeszcze większymi roszczeniami.
Czy można wykupić przedmiot leasingu na osobę trzecią?
Nie. Może to zrobić tylko leasingobiorca. Faktura wykupu również wystawiana jest na podmiot leasingujący auto.
Co zrobić, gdy likwiduję działalność, a mam leasing?
Możesz ubiegać się o skrócenie umowy leasingu. W tym celu skorzystaj z zakładki "Kontakt".
Czy jest możliwy użytek prywatny leasingowanego samochodu w działalności gospodarczej?
Firmowe samochody osobowe można wykorzystywać w celach prywatnych.
Co się stanie z leasingiem, jeśli umrę?
Jeżeli prowadzisz działalność, finansujący ma prawo wygasić umowę leasingu.
Spadkobiercy prowadzący działalność mogą wejść w prawa tej umowy.
Jeśli spadkobiercy nie będą prowadzić działalności, a chcieliby wykupić z leasingu przedmiot, mogą to zrobić tylko po cenie rynkowej.
Czy osoba trzecia może użytkować przedmiot leasingu?
Wymaga to pisemnej zgody finansującego. Odpowiednią dyspozycję złóż poprzez zakładkę "Kontakt".
Czy można zamontować instalację gazową w leasingowanym samochodzie?
Jedynie za wiedzą i zgodą finansującego. Do wniosku składanego poprzez zakładkę "Kontakt" należy dołączyć dane serwisu wykonującego usługę i ewentualnie specyfikację techniczną instalacji.
Czy można zamontować hak holowniczy w leasingowanym samochodzie?
Należy wystąpić o zgodę na taką modyfikację poprzez zakładkę "Kontakt". Po instalacji haka trzeba w stacji kontroli pojazdów zrobić badanie techniczne auta. Pokwitowanie takiego badania należy przesłać wraz z dowodem rejestracyjnym do firmy leasingowej lub jej oddziału. Firma leasingowa uzyska w dowodzie rejestracyjnym adnotację o zamontowanym haku.
Czy mogę wyjeżdżać leasingowanym samochodem za granicę?
Tak, na podstawie samej umowy. Służby w krajach europejskich nie powinny karać za brak odrębnego upoważnienia. Należy jedynie doubezpieczyć pojazd przed podróżą do Rosji oraz na Ukrainę, Białoruś, do Mołdawii i Czarnogóry i poinformować o tym leasingodawcę. Prośbę o zgodę można złożyć na Portalu Klienta: https://portal.toyotaleasing.pl/.
Zgłaszanie i likwidacja szkody w leasingu
Po zaistnieniu szkody jak najszybciej powiadom o zdarzeniu firmę leasingową, zakład ubezpieczeniowy oraz finansujący. Odpowiedni formularz znajdziesz na stronie internetowej. Finansujący zgadza się na wypłatę odszkodowania przez ubezpieczyciela na konto ASD naprawiającego pojazd. Jeśli umowa leasingu jest zadłużona, wydanie zgody może zależeć od zapłaty zaległości przez leasingobiorcę. Leasingodawca może też wskazać ubezpieczycielowi własne konto w celu rozliczenia odszkodowania. Nie zwalnia to leasingobiorcy z obowiązku naprawy przedmiotu leasingu.
Szkoda całkowita w leasingu
Umowa leasingu wygasa. Uwaga: umowa wygasa po otrzymaniu decyzji od ubezpieczyciela o wypłacie odszkodowania i/lub postanowień odpowiednich organów, a nie w momencie powstania szkody.
Finansujący musi uregulować pozostałe raty pomniejszone o dyskonto (obliczane zgodnie z OWUL) oraz wartość wykupu.
Jeżeli odszkodowanie będzie większe niż suma pozostałych opłat, różnicę otrzyma korzystający.
Do tej chwili raty należy regulować zgodnie z harmonogramem.
Czy między zgłoszeniem szkody a jej rozliczeniem muszę płacić raty leasingu?
Tak. Nawet jeśli przedmiot leasingu jest naprawiany, należy terminowo regulować wszelkie opłaty związane z leasingiem.
Jakie dokumenty są konieczne do rejestracji samochodu wykupionego z leasingu?
1. Wykupowa faktura VAT.
2. Karta pojazdu.
3. Aktualny KRS finansującego (jeżeli np. dane na fakturze są inne niż w dowodzie rejestracyjnym, bo firma leasingowa zmieniła siedzibę).
4. Dowód rejestracyjny i tablice.
5. Aktualne badanie techniczne pojazdu.
6. Wypełniony odpowiedni wniosek w wydziale komunikacyjnym.
Jak przebiega cesja umowy leasingu?
Cesja następuje w miejscu, gdzie podpisana została umowa. Odbywa się najpóźniej na sześć miesięcy przed jej końcem. Jej koszt znajdziesz w tabeli opłat i prowizji.
Po zmianie strony umowy jej rozliczanie odbywać się będzie tak jak wcześniej.
Zmiana innych postanowień (jak skrócenie lub wydłużenie jej okresu, zmiana rat leasingowych) traktowana jest jak zawarcie nowej umowy. Czyli obejmuje minimum 40% czasu normatywnej amortyzacji przedmiotu leasingu i ujmuje jego wartość rynkową.
Czy wydłużenie umowy leasingu jest możliwe? Jakie są koszty?
Należy złożyć odpowiedni wniosek w zakładce "Kontakt". Decyzja zależy od finansującego. Koszty określa tabela opłat i prowizji.
Czy mogę skrócić umowę leasingu?
Tak. Aby zachować prawo do umownego niskiego wykupu, musi minąć minimum 40% normatywnego okresu amortyzacji przedmiotu leasingu. Regulują to przepisy podatkowe.
Wypełnij dyspozycję w Portalu Klienta: https://portal.toyotaleasing.pl. Koszty skrócenia leasingu określa tabela opłat i prowizji.
Czy mogę zrezygnować z leasingu i jakie są konsekwencje?
Nie można zwrócić przedmiotu leasingu i rozwiązać umowy. Jej termin jest obowiązujący. Przedterminowe rozwiązanie umowy oznacza dodatkowe koszty.
Kto dokonuje odpisów amortyzacyjnych związanych z leasingowanym przedmiotem?
W leasingu operacyjnym – finansujący
W leasingu finansowanym – korzystający.
Co jest zabezpieczeniem umowy leasingu?
Standardowym zabezpieczeniem jest sam przedmiot leasingu. Dopuszczalny jest weksel wystawiony przez korzystającego i inne formy. Wszystko zależy od zdolności kredytowej klienta i przedmiotu leasingu.
Czy jest możliwy użytek prywatny leasingowanego samochodu w działalności gospodarczej?
Tak, jest możliwe w tzw. w użytkowaniu mieszanym - czyli dla celów prywatnych i działalności gospodarczej:
1. Samochód poniżej 3,5 t - możliwość odliczenia 50% VAT od wszystkich wydatków oprócz paliwa (w tym rat od rat leasingowych bez jakiegokolwiek ograniczenia). Odliczenie od paliwa obowiązuje od 01.07.2015r.
2. 01.04.2014r. w użytkowaniu tylko dla celów działalności gospodarczej: przysługuje pełne odliczenie podatku VAT
Uwaga: musi być prowadzona ewidencja. Jej brak wiąże się z wysokimi karami w przypadku udowodnienia nieprawidłowości.
Jak dokonać wykupu przedmiotu leasingu?
1. Najpóźniej na miesiąc przed końcem umowy prześlij wniosek o wykup przedmiotu leasingu (przedterminowy lub terminowy):
- przez Portal Klienta Toyota Leasing,
- pocztą na adres korespondencyjny: Toyota Leasing Polska Sp. z o.o., ul. Postępu 18b, 02-676 Warszawa.
2. Spłać wszelkie zaległe zobowiązania wobec Banku.
3. Opłać ostatnią ratę leasingową.
Fakturę sprzedaży i komplet dokumentów otrzymasz niezwłocznie listem poleconym.
Czy mogę zawiesić spłatę rat leasingu?
Toyota Leasing nie przewiduje takiej możliwości. Istnieje za to możliwość dokonania cesji umowy leasingu.
Czy mogę wykupić przedmiot leasingu przed terminem?
Jest to możliwe, ale umowa powinna trwać minimum 2 lata, aby zachować prawo do umownego niskiego wykupu. W tym celu wypełnij dyspozycję online.
Koszty wcześniejszego zakończenia umowy zależą od jej treści.
Gdzie znajdę numer klienta/ID?
Numer ID użytkownika to ostatnie pięć cyfr rachunku bankowego, na który wpłacasz opłaty za raty leasingowe. Znajdziesz go na fakturze.
Czy mogę zmienić harmonogram spłat rat leasingowych?
Tak. Należy złożyć dyspozycję online, ale decyzję podejmuje finansujący. Koszty z tym związane określa Tabela Opłat i Prowizji.
Czy mogę zmienić wysokość raty leasingowej?
Tylko poprzez wydłużenie bądź skrócenie umowy leasingu, ale decyzja zależy od finansującego. Koszty przeliczenia rat określa tabela opłat i prowizji. Umowa powinna jednak trwać minimum 40% normatywnego okresu amortyzacji przedmiotu leasingu, by zachować prawo do umownego niskiego wykupu. Regulują to przepisy podatkowe.
Czy jest możliwość wypożyczenia karty pojazdu?
Karta pojazdu nie jest już wymaganym dokumentem, jeśli zmienia się wpisy w dowodzie rejestracyjnym leasingowanego samochodu (np. po montażu haka czy zagubienia tablicy rejestracyjnej).
Czy mogę rozłożyć na raty polisę ubezpieczeniową?
Istnieje taka możliwość. Aby omówić Twój kontrakt, zadzwoń do nas pod numer 801 900 700.
Czy mogę otrzymywać faktury pocztą?
Tak. Należy przesłać do Toyota Leasing dokument "Odwołanie zgody na wystawianie faktury elektronicznej".
Czym jest Portal Klienta Toyota Leasing?
System do samodzielnego zarządzania umową z Toyotą Leasing. Znajdziesz tu faktury wystawiane przez Toyotę Leasing, złożysz dyspozycje, zapoznasz się ze szczegółami umowy itd.
E-faktura
Jak założyć konto w Portalu Klienta?
Link do aktywacji konta w Portalu Klienta dostaniesz z pierwszą elektorniczną fakturą.
Jeśli chcesz zrobić to samodzielnie:
- wejdź na portal.toyotaleasing.pl i kliknij "Załóż konto",
- wprowadź adres e-mail, który podałeś przy podpisywaniu umowy, oraz nr rejestracyjny pojazdu,
- w otrzymanym e-mailu kliknij na przycisku "Aktywuj konto",
- na stronie aktywacyjnej wpisz: numer umowy, login (twój e-mail podany we wniosku), imię i nazwisko, NIP (lub PESEL w przypadku leasingu konsumenckiego), numer telefonu i hasło,
- zaakceptuj zgody i oświadczenia i kliknij na "Aktywuj konto",
- autoryzuj dostęp hasłem, które otrzymasz SMS-em.
Jak się zalogować?
Na stronie portal.toyotaleasing.pl wpisz w okienku do logowania adres e-mail i hasło.
Jak Bank informuje o wystawieniu faktury?
Faktury elektroniczne:
Powiadomienie i dokument znajdziesz w poczcie elektronicznej lub na Portalu Klienta. Wysyłamy je z adresu: portalklienta@toyotaleasing.pl. Dodaj adres do listy zaufanych odbiorców, by wiadomości nie trafiały do spamu.
Faktury papierowe:
Wysyłane są pocztą niezwłocznie po wystawieniu.
Resetowanie oraz zmiana hasła.
Opcja zresetowania hasła jest na stronie do logowania. Wskaż adres e-mail podany podczas rejestracji i postępuj zgodnie z instrukcjami.
Hasło do Portalu Klienta zmienisz po zalogowaniu w zakładce "Moje Konto".
Nie znalazłem rozwiązania problemu.
Skontaktuj się z wirtualnym doradcą klienta. On przekieruje cię do odpowiedniego konsultanta.
Logowanie
Jak logować się do Systemu Bankowości Elektronicznej?
1. Wejdź na stronę logowania konto.toyotabank.pl i wprowadź swój identyfikator, a następnie ustalone przez siebie hasło.
2. W aplikacji mobilnej otrzymasz komunikat o próbie logowania.
3. Zaloguj się w aplikacji ustalonym do niej PIN-em.
4. Zaakceptuj logowanie na konto w Mobilnej Autoryzacji.
Więcej szczegółów na temat aplikacji znajdziesz tutaj.
Co to jest mobilna autoryzacja?
Zatwierdzanie transakcji w mobilnej aplikacji. Aplikacja Mobilna Autoryzacja współpracuje z komputerowymi systemami operacyjnymi iOS i Android. Znajdziesz ją w Google Play i App Store.
Czy mogę autoryzować logowanie/trnsakcje na dwóch różnych kontach w jednej aplikacji?
Tak. W Mobilnej Autoryzacji wybierasz profil (numer klienta), z którego korzystasz w danym momencie.
Gdzie znajdę numer klienta?
W umowie produktu oraz na liście powitalnym od Banku.
Czy mogę zalogować się na konto w aplikacji mobilnej?
Nie. Mobilna Autoryzacja służy tylko do zatwierdzania logowania i transakcji wykonywanych w Bankowości Elektronicznej na komputerze.
Czy mogę logować się telekodem na stronie internetowej?
Od 19 sierpnia 2019 r. to nie jest możliwe. W tym celu użyj aplikacji Mobilna Autoryzacja, dostępnej w sklepach Google Play i App Store.
Jak odblokować dostęp do Systemu Bankowości Elektronicznej?
Skontaktuj się z Infolinią banku lub wyślij pisemną podpisaną dyspozycję poprzez zakładkę Kontakt. Otrzymasz hasło ważne przez 15 minut od momentu wygenerowania.
Co zrobić, jeśli nie pamiętam swojego identyfikatora?
Znajdziesz go na umowie produktowej lub liście powitalnym od banku albo przypomni ci go doradca, jeśli potwierdzisz swoją tożsamość na infolinii numerem karty i telekodem. Jeżeli nie możesz skorzystać z tej drogi, wyślij do banku dyspozycję poprzez zakładkę Kontakt.
Jak mogę zmienić hasło?
W Systemie Bankowości Elektronicznej (w zakładce "Dane i ustawienia") lub po kontakcie z Infolinią banku.
Czy mogę zmienić identyfikator klienta?
Nie.
Czy mogę zablokować dostęp do Systemu Bankowości Elektronicznej?
Tak. Na dwa sposoby:
1. Skontaktuj się w tym celu z kontaktując się z Infolinią i zleć blokadę doradcy.
2. Skontaktuj się w tym celu z kontaktując się z Infolinią i wybierz odpowiednią opcję w Automatycznym Serwisie Telefonicznym.
Infolinia
Nie pamiętam telekodu. Jak go odzyskać?
Skontaktuj się z Infolinią, by złożyć dyspozycję wydania nowego.
W jaki sposób zmienić telekod?
Skorzystaj z kanału telefonicznego. Skontaktuj się z Infolinią i wybierz odpowiednią opcję w Automatycznym Serwisie Telefonicznym.
Jak sprawdzić stan konta bez łączenia się z konsultantem?
Stan konta możesz sprawdzić samodzielnie łącząc się z Infolinią i wybierając odpowiednią opcję w Automatycznym Serwisie Telefonicznym.
W jaki sposób zmienić PIN do karty płatniczej?
Samodzielnie za pomocą kanału telefonicznego oraz w Bankowości Elektronicznej. W razie problemów skontaktuj się z Infolinią.
Jakie dane są potrzebne do logowania?
W celu korzystania z Bankowości Elektronicznej w kanale telefonicznym, konieczne jest użycie identyfikatora lub numeru karty oraz telekodu.
W jakich godzinach pracuje infolinia?
Doradcy infolinii Toyota Bank są dostępni w określonych godzinach. Natomiast Automatyczny Serwis Telefoniczny jest dostępny całodobowo.
Zgubiłem kartę, infolinia jest już nieczynna. Co mam zrobić?
Natychmiast zastrzeż kartę za pomocą Infolinii – wybierz odpowiednią opcję w serwisie telefonicznym. Zrobisz to o każdej porze.
Jakie informacje mogę uzyskać na infolinii bez logowania się identyfikatorem i telekodem?
Bez logowania się do serwisu Infolinia przedstawia ofertę banku oraz procedury.
Nie mam danych do logowania w serwisie telefonicznym. Jak inaczej mogę zweryfikować swoją tożsamość?
Bez identyfikatora lub numeru karty oraz telekodu nie zalogujesz się do serwisu. W takiej sytuacji skontaktuj się z Infolinią.
Co mam zrobić, jeśli jestem za granicą i nie mam jak się połączyć z Infolinią?
Wyślij wiadomość z Systemu Bankowości Elektronicznej lub poprzez stronę Kontakt. Ważne dyspozycje możesz złożyć tylko pisemnie z podpisem (np. skan pisma z podpisem).
W jaki sposób złożyć reklamację?
1. Osobiście w siedzibie Banku.
2. Pisemnie za pośrednictwem poczty, faksu, poczty elektronicznej lub doręczeń elektronicznych: AE:PL-54427-52032-HUBGJ-17 (usługę e-Doręczeń udostępnia operator).
3. Telefonicznie na Infolinii.
4. Poprzez kanał dostępu Systemu Bankowości Elektronicznej.
Inne
Czy można potwierdzić tożsamość przelewem z innego banku?
Nie. Tożsamość potwierdzisz przez kuriera podczas podpisywania umowy o produkt.
Jak anulować przelew?
Nie ma takiej możliwości.
Ustawa o usługach płatniczych (obowiązuje od 24 października 2012 roku) w artykule 51.1 odebrała klientowi prawo do anulowania przelewu po jego złożeniu.
Toyota Bank przewiduje jednak takie działanie.
Jak najszybciej połącz się z Infolinią banku i anuluj przelew. Jeśli płatność nie trafiła do Krajowej Izby Rozliczeniowej (KIR), istnieje możliwość jego anulowania. Ze względu na to, że na tym etapie Bank nie ma kontroli nad procesem, nie może zagwarantować skuteczności anulowania. Bank może też na Twój wniosek poprosić bank odbiorcy o zwrot środków, jednak to również nie daje gwarancji anulowania przelewu.
Jak zdefiniować przelewy?
W Systemie Bankowości Elektronicznej:
1. Wybierz zakładkę "przelewy i zlecenia".
2. Wybierz zakładkę: "przelew dowolny", "przelew na własne konto", "przelewy zdefiniowane" lub "zlecenia stałe".
Jak wykonać przelew SORBNET?
Przelewy SORBNET działają tylko w dni robocze. Zrób przelew do godz. 15:00, aby dotarł do odbiorcy tego samego dnia.
W jakim czasie Bank realizuje dyspozycje?
Nie później niż w następnym dniu roboczym po dniu otrzymania dyspozycji płatniczej. Dyspozycje złożone w dniu lub godzinach zamknięcia Banku stają się aktywne następnego dnia roboczego.
Jak akceptuje się przelewy z rachunku?
W aplikacji Mobilna Autoryzacja.
Gdzie mogę sprawdzić najnowsze stawki WIBOR?
Na dedykowanej stronie internetowej Banku.
Jak zastrzec dokumenty w Banku?
Zrób to telefonicznie lub pisemnie. Skorzystaj ze strony Kontakt.
Jak sprawdzić, czy strona ma certyfikat bezpieczeństwa?
Zobacz, czy w adresie występuje: "https://konto.toyotabank.pl", albo kliknij w kłódkę w adresie strony.
Czy podpis elektroniczny jest akceptowany?
Tak. Natomiast jedyna akceptowana forma kwalifikowanego podpisu elektronicznego to XAdeS.
Co, jeśli nie mogę wprowadzić swoich danych przy składaniu wniosku?
Aplikacja podpowiada, których pól nie wypełniłeś poprawnie. Jeżeli po zmianie nadal masz problemy, zadzwoń na Infolinię.
Czy muszę poinformować Bank o zmianie dowodu osobistego?
Jak zmienić adres do korespondencji?
Skorzystaj ze strony Kontakt, wyślij wiadomość w Systemie Bankowości Elektronicznej albo połącz się z Infolinią pod numerem 801 900 700 lub 22 488 55 50.
Jak działa ELIXIR?
• Jeżeli złożyłeś dyspozycję do godziny 14:30 w dniu roboczym – tego samego dnia.
• Jeżeli złożyłeś dyspozycję po godzinie 14:30 w dniu roboczym – następnego dnia roboczego.
• Jeżeli złożyłeś dyspozycję w dniu wolnym od pracy – następnego dnia roboczego.
Przelewy przychodzące ELIXIR są księgowane w godzinach:
• 1 sesja – o 10:30
• 2 sesja – o 14:30
• 3 sesja – o 16:30
Co zrobić, jeśli nie mam opcji wprowadzenia przelewu do ZUS i US?
1. Wyświetl menu "przelewy i zlecenia". 2. Wybierz zakładkę "dane i ustawienia". 3. Na dole w opcji "Wyświetl elementy menu" zaznacz ZUS lub US i zatwierdź. Teraz możesz zrobić przelew do ZUS i US.
Jak złożyć dyspozycję wkładem na wypadek śmierci?
Ze strony Dokumenty pobierz odpowiedni formularz, wypełnij i wyślij go na adres banku: ul. Postępu 18b, 02-676 Warszawa. Złożenie, modyfikacja oraz wycofanie dyspozycji są bezpłatne.
Co to jest dyspozycja wkładem na wypadek śmierci?
Dyspozycja wkładem na wypadek śmierci to „wskazanie przez Posiadacza osoby, której Bank wypłaci środki pieniężne z rachunku w przypadku jego śmierci, zgodnie z przepisami Prawa bankowego”.
„1. Posiadacz rachunku indywidualnego może złożyć w Banku pisemne polecenie dokonania, po swojej śmierci, wypłaty z rachunku osobom wskazanym w dyspozycji na wypadek śmierci: małżonkowi, wstępnym, zstępnym lub rodzeństwu określonej kwoty. Kwota wypłacona nie wchodzi do spadku po Posiadaczu.
2. Osoby wskazane w dyspozycji na wypadek śmierci są uprawnione do podjęcia przypadającej na ich rzecz kwoty bez przeprowadzenia postępowania spadkowego, po przedłożeniu skróconego aktu zgonu Posiadacza. Jeżeli łączna kwota przypadająca tym osobom przekracza wysokość kwoty wolnej od podatku od spadków i darowizn (określonej odrębnymi przepisami) należy przedłożyć także zaświadczenie z urzędu skarbowego o uiszczeniu podatku lub o zwolnieniu od podatku.
3. W razie śmierci Posiadacza rachunku indywidualnego, Bank wypłaci z tego rachunku koszty pogrzebu Posiadacza w wysokości nie przekraczającej kosztów urządzenia pogrzebu zgodnie ze zwyczajami przyjętymi w danym środowisku osobie, która przedłoży skrócony odpis aktu zgonu Posiadacza oraz oryginalne rachunki stwierdzające wysokość poniesionych wydatków, wystawione na osobę żądającą wypłaty.
4. W przypadku, jeżeli Posiadacz nie wskazał w Dyspozycji na wypadek śmierci osób uprawnionych, o których mowa w ust.1 niniejszego paragrafu, wypłata salda rachunku dokonywana jest przez Bank na rzecz spadkobierców Posiadacza po przedłożeniu:
- prawomocnego (zaopatrzonego w klauzulę prawomocności) postanowienia sądu o stwierdzeniu nabycia spadku,
- postanowienia sądu o dziale spadku lub zgodnego oświadczenia wszystkich spadkobierców o podziale sum ulokowanych na rachunku,
- aktu poświadczenia dziedziczenia wraz z informacją o zarejestrowaniu go w rejestrze aktów poświadczenia dziedziczenia.
5. W przypadku śmierci Posiadacza, Bank na wniosek organu emerytalno-rentowego dokona zwrotu kwoty świadczenia, które nie przysługiwało za okres po śmierci Posiadacza rachunku, o ile środki te nie zostały wypłacone przed otrzymaniem przez Bank wniosku na rzecz osób uprawnionych, o czym Bank jest zobowiązany w takim wypadku w terminie 30 dni od otrzymania wniosku o dokonanie zwrotu poinformować ten organ wraz ze wskazaniem osób, które pobrały wypłaty.”
Jak zażądać informacji zbiorczej o rachunkach?
Ze strony Dokumenty pobierz odpowiedni formularz, wypełnij i wyślij go na adres banku: ul. Postępu 18b, 02-676 Warszawa. Jest to usługa płatna zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji.
Jak dostarczana jest umowa?
Kurierem. Wyszkoleni kurierzy przekazują podpisane dokumenty do Banku.
Czym jest telefoniczne potwierdzenie wniosku?
Toyota Bank potwierdza telefonicznie złożenie każdego wniosku. Nasz pracownik odezwie się do ciebie w ciągu 1-2 dni roboczych.
Czy Toyota Bank korzysta z systemu OGNIVO?
Tak.
Czy Toyota Bank ma aplikację mobilną?
Tak. Jest to aplikacja - Mobilna Autoryzacja, która służy do akceptacji logowania i transakcji elektronicznych oraz kartami płatniczymi. Wykorzystuje zabezpieczenie 3D Secure.