Odpowiedzialny biznes

Odpowiedzialny biznes

...rozglądaj się i obserwuj zmiany zachodzące w środowisku, by nigdy nie zostać w tyle...
SEISHI KATO

Nasze działania wspierające odpowiedzialny biznes

Jako duża i ceniona na rynku marka zdajemy sobie sprawę, że nasze działania mają wpływ na wiele obszarów życia społeczeństwa, w tym naszych Klientów, Pracowników. To dlatego przykładamy wielką wagę do tego, co robimy i podejmujemy odpowiedzialne decyzje. Codziennie pracujemy nad tym, aby nasze kompetencje, zasoby i możliwości przekuwać również w działania prospołeczne, proekologiczne i wszystkie inne, które łączą się z pozytywną zmianą w otaczającym nas świecie.

#jedziemyzpomocą

Odpowiedzialny biznes jedziemy z pomocą

Przekazaliśmy 20 samochodów dla polskiej służby zdrowia.

W ramach akcji #jedziemyzpomocą organizowanej przez Toyota Motor Poland, wyposażyliśmy szpitale zakaźne we flotę samochodów. Obiekty polskiej służby zdrowia walczące z epidemią koronawirusa otrzymały możliwość użytkowania, 20 aut, które posłużyły do celów transportowych.

Samochody zostały przekazane szpitalom na okres 3 miesięcy z możliwością przedłużenia bez jakichkolwiek kosztów wynajmu. Pojazdy cały czas zapewniają personelowi medycznemu mobilność w codziennych czynnościach związanych ze zwalczaniem pandemii koronawirusa.

W ciągu ostatnich 10 miesięcy samochód z Opola przejechał blisko 120 000 km dostarczając do laboratoriów kilka tysięcy testów na obecność koronawirusa. W tym czasie pojazd pojawił się na serwisie tylko 8 razy, a wszystkie testy podczas przeglądu przechodził wzorowo, gdzie wymianie podległy jedynie elementy, które się po prostu zużywają jak np. oleje, filtry czy osprzęt hamulcowy. Podczas pełnienia codziennych obowiązków ani razu nie zawiódł personelu medycznego i zawsze był gotowy do jazdy.

Mając na uwadze, jak bardzo przydatne okazało się przekazanie tego samochodu, Toyota Financial Services w styczniu 2021 r. podjęła decyzję o kontynuacji akcji #jedziemyzpomocą i wymianę samochodu z wysłużonej Toyoty Yaris na Toyotę Auris wyposażoną w napęd hybrydowy.

Kolejny z samochodów okazał się tak bardzo przydatny, że w ramach współpracy partnerskiej z ASO, Stacja Toyota Ukleja podjęła decyzję o odkupieniu od nas tego samochodu i przekazaniu w ramach darowizny potrzebującemu szpitalowi. Akcja #jedziemyzpomocą, której takiego zakończenia nie przewidywaliśmy.

Cieszymy się, że możemy wspomóc pracowników służby zdrowia, pokazując tym samym nasz szacunek i wdzięczność wobec ich działań.

„Maja i EKO Sprawa”

Kliknij w obrazek i obejrzyj animację

Maja eko sprawa

„Maja i EKO Sprawa” - książeczka dla dzieci dostępna w salonach Toyoty.

Jednym z ważnych dla nas obszarów działania są akcje edukacyjne, mające na celu szerzenie wiedzy na temat ochrony środowiska. Pierwszym tego efektem jest powstanie publikacji „Maja i EKO Sprawa” skierowanej głównie dla najmłodszych. Dzięki książeczce dzieci mogą dowiedzieć się, jak ważny jest szacunek do przyrody i jak w prosty sposób dbać o środowisko.

Publikacja dystrybuowana jest w salonach Toyoty i Lexusa oraz wśród naszych klientów, których zachęcamy jednocześnie do przeczytania jej razem z dziećmi oraz podjęcia rozmowy w temacie ekologii.

- Wierzymy, że budowa świadomości ekologicznej społeczeństwa to kapitał dla przyszłych pokoleń. Styl życia, moda, sposób wypoczynku lub odżywiania mogą jednak czasami pozostawiać wiele do życzenia i trudno uznać je jako te, które pozytywnie wpływają na ogólny stan przyrody – mówi Dominika Cepek - Dyrektor Departamentu Sprzedaży, Marketingu i Kontaktu z Klientem w Toyota Bank.

- Edukacja ekologiczna powinna obejmować nas wszystkich. W szczególności nie powinniśmy zapominać o najmłodszych. W nich możemy z łatwością zaszczepić nawyki, które pozwolą lepiej chronić naszą planetę. I to właśnie oni mogą najskuteczniej przekazywać wzorce zachowań proekologicznych w swoim otoczeniu – dodaje.

„Szlachetna paczka”

3_paczka.jpg

Dzielimy się dobrem i pomagamy potrzebującym.

Dzięki akcji „Szlachetna Paczka” udało się odmienić los tysięcy rodzin i samotnych ludzi w całym kraju. Toyota Financial Services również miała w tym swój udział - w 2019 roku pomogliśmy rodzinie Pana Jana oraz Pani Marioli.

Skompletowaliśmy wszystkie potrzebne im rzeczy, w tym lodówkę! Całość, czyli aż 16 pełnych paczek trafiło do rodziny, która mogła w spokoju i radosnej atmosferze skupić się na przeżywaniu świąt.

Cieszymy się bardzo, że mogliśmy przyczynić się do poprawy sytuacji wybranej przez nas rodziny.

W ramach akcji „Szlachetnej Paczki”, w 2020 roku wsparliśmy Panią Halinę z rodziną.

Przekazaliśmy niezbędną kuchenkę gazową, dwa komputery stacjonarne dla najmłodszych członków rodziny oraz wiele atrakcyjnych prezentów, w tym duży, pluszowy miś, które doprowadziły do łez szczęścia.

Segregujemy odpady w biurze

Segregacja śmieci

Recykling, zbiórka nakrętek i lepsze nawyki.

Wszystkie zmiany staramy się rozpoczynać od siebie. Dlatego w naszym biurze postawiliśmy na segregację odpadów. Zgodnie z metodologią Kaizen dążymy do ciągłego doskonalenia się w tym również w zakresie produkowanych przez nas pracowniczych odpadów. Oprócz popularnej segregacji papieru czy plastiku, odseparowujemy również korki z butelek pet, które co roku przetwarzane są ponownie, a pozyskane z tego środki wspierają potrzebujących. Wierzymy, że każde, nawet najmniejsze zmiany mają sens, zwłaszcza jeśli większość z nas wprowadzi je w życie.

Dzięki temu część „śmieci” nie jest już bezużytecznymi odpadkami, ale cennymi surowcami, które można z powodzeniem ponownie wykorzystać.

Business Run

Biegamy razem

Wspieramy Fundację, biegnąc w szczytnym celu.

Biorąc udział w biegu Poland Business Run wpieramy podopiecznych Fundacji, której misją jest kompleksowa oraz profesjonalna pomoc osobom z niepełnosprawnościami narządu ruchu oraz zagrożonym amputacją. Tym samym przyczyniamy się w ich aktywizacji oraz niwelowaniu barier społecznych. Fundacja upowszechnia wiedzę na temat niepełnosprawności narządów ruchu oraz stara się wpłynąć na zmianę postrzegania osób z wyżej wymienionymi problemami.

- Nic tak nie dopinguje do treningu jak szczytny cel i wyśmienite towarzystwo. Mimo nowej, zdalnej formuły biegu udało się nam stworzyć zgrany zespół, który wspierał się w treningach i motywował w trudnych chwilach. Lubimy biegać, a jeśli nasz wysiłek może pomóc innym – tym bardziej! – mówi Monika Milani - Dyrektor Departamentu Zarządzania Zasobami Ludzkimi, Toyota Bank.

Stawiamy na recykling

Recykling

Zrezygnowaliśmy z papieru niemakulaturowego, redukując negatywny wpływ na środowisko.

Drukując materiały reklamowe wybieramy tylko taki papier, który pochodzi z recyklingu i ponownie się do niego nadaje. Dzięki wykorzystaniu papierów Eko Silk lub Coccon 100% recycled zamiast papierów niemakulaturowych, przy zakupie ponad 8 ton papieru zredukowaliśmy negatywny wpływ na środowisko.

Taka zmiana to już całkiem konkretne dane!
Jesteśmy przykładem, że każde działanie w większej skali przynosi dobre efekty.

Samochody hybrydowe - mniejsza emisja CO2

Hybrid logo

Zmniejszyliśmy emisję CO2, dzięki finansowaniu samochodów hybrydowych.

Samochody hybrydowe, które 20 lat temu pojawiły się na rynku, zyskują na popularności i są coraz częściej i chętniej wybierane przez kierowców na całym świecie. Nic dziwnego, gdyż akumulator hybrydowy, który ładowany jest podczas jazdy z włączonym silnikiem spalinowym oraz poprzez odzyskiwanie energii z hamowania jest wyjątkowo ekologicznym rozwiązaniem, a to oznacza również oszczędność dla kierowcy.

Dlatego cieszymy się, że aż 45% samochodów w 2020 roku sfinansowanych przez Toyota Financial Services było samochodami hybrydowymi, które pozwoliły na zaoszczędzenie emisji CO2 na poziomie ok. 120 mln ton. Wierzymy, że ten trend będzie zyskiwał na sile, a my będziemy mogli coraz lepiej wspólnie dbać o środowisko.

Oszczędzamy papier, oszczędzamy drzewa

Drzewko

Ratujemy 40 drzew rocznie, zastępując papierowe dokumenty wersją elektroniczną.

Zrezygnowaliśmy z wysyłki papierowych regulaminów, tabeli oprocentowania oraz tabeli opłat i prowizji. Zamiast drukować i dołączać te dokumenty do teczek dla nowych klientów, zdecydowaliśmy wysyłać je w formie elektronicznej.
Uruchomienie projektu zajęło nam 3 tygodnie, ale już możemy się pochwalić, że pozytywne zmiany będą zauważalne w o wiele dłuższej perspektywie. Dzięki elektronicznej wysyłce dokumentów uda nam się w ciągu roku zaoszczędzić 480 ryz papieru, co jest równowartością aż 40 drzew!

Staramy się, aby nasze działania były jak najbardziej przyjazne dla środowiska.

Dodatkowo cieszy nas fakt, że zmiana ta została bardzo pozytywnie odebrana przez naszych pracowników oraz klientów.