Mobilna Autoryzacja

Mobilna Autoryzacja

Aplikacja do logowania i autoryzacji transakcji

  • Szybkie zatwierdzanie logowania i zlecanych transakcji
  • Wygodna i prosta w obsłudze
  • Dostępna na urządzenia z systemem iOS i Android
Jak aktywować aplikację? Częste pytania

Aplikacja Mobilna Autoryzacja - wygodne autoryzacje logowania i transakcji.

Do logowania i potwierdzania transakcji potrzebna jest aplikacja Mobilna Autoryzacja.
Aplikację można pobrać na swój smartfon lub tablet ze sklepów Google Play i App Store. Pamiętaj, że aplikacja służy jedynie do potwierdzania logowania i realizowanych w bankowości elektronicznej transakcji. Nie jest aplikacją mobilnej bankowości - nie sprawdzisz w niej swojego salda ani nie wykonasz w niej przelewów.

27.04.2020 r. udostępniliśmy aktualizację aplikacji Mobilna Autoryzacja w sklepach App Store i Google Play.


Wprowadziliśmy następujące udogodnienia:

  1. AUTOMATYCZNE LOGOWANIE DO APLIKACJI
    Brak konieczności zatwierdzania logowania przyciskiem ZALOGUJ po wprowadzeniu PINu.
  2. LOGOWANIE BIOMETRYCZNE DO APLIKACJI
    Możliwość logowania za pomocą odcisku palca (Android) lub TouchID i FaceID (iOS).
  3. UPROSZCZENIE AUTORYZACJI
    Brak konieczności dwukrotnego wprowadzania PINu.

Jak dokonać aktualizacji aplikacji?

  • Aktualizacja aplikacji Mobilna Autoryzacja zostanie udostępniona w sklepach App Store i Google Play.
  • Aby dokonać aktualizacji należy wyszukać w sklepie aplikacji Mobilna Autoryzacja Toyota Bank i kliknąć Aktualizuj.
  • Jeśli posiadasz włączoną automatyczną aktualizację aplikacji - nie musisz nic robić.

Jak włączyć automatyczne logowanie lub logowanie biometryczne?

  1. Zaloguj się do aplikacji ustalonym kodem PIN
  2. Wybierz Ustawienia w dolnym pasku aplikacji
  3. W Ustawieniach wybierz Automatyczne logowanie lub Logowanie biometryczne

Aktywacja Mobilnej Autoryzacji

 

 

  1. Pobierz na swój smartfon lub tablet aplikację Mobilna Autoryzacja o nazwie Toyota Bank z App Store lub Google Play.
    pobierz z Google Play

  2. Przygotuj swój Identyfikator, Telekod oraz PESEL lub REGON (w przypadku firmy).

  3. Zadzwoń na Infolinię 22 488 55 50 i wybierz w menu opcję (1) Usługi Bankowe i (2) Aktywuj dostęp do Systemu Bankowości Elektronicznej. Zidentyfikuj się zgodnie z otrzymywanymi instrukcjami i zamów jednorazowe hasło (SMS 1) do aktywacji Mobilnej Autoryzacji.

  4. Zaloguj się do Bankowości Elektronicznej konto.toyotabank.pl identyfikatorem i otrzymanym hasłem (SMS 1).

  5. Ustal swoje stałe hasło do Bankowości Elektronicznej - wielkie i małe litery, cyfry i znaki specjalne (pamiętaj o zasadach bezpieczeństwa).

  6. W Bankowości Elektronicznej nadaj nazwę urządzeniu, na którym zainstalowałeś aplikację mobilną.

  7. System Bankowości Elektronicznej wyświetli kod. Przejdź do aplikacji mobilnej i wprowadź go.

  8. Otrzymasz (SMS 2) z jednorazowym kodem. Należy wprowadzić go w aplikacji mobilnej.

  9. Teraz nadaj PIN do aplikacji mobilnej, zgodnie z wyświetlanymi zasadami bezpieczeństwa (od 5 do 8 cyfr).

  10. Właśnie aktywowałeś aplikację mobilną. Prawidłowe zakończenie tego procesu zostanie potwierdzone przez komunikaty aplikacji i Bankowości Elektronicznej.

  11. Zostaniesz automatycznie zalogowany do Bankowości Elektronicznej.

KORZYSTANIE Z BANKOWOŚCI ELEKTRONICZNEJ
Z MOBILNĄ AUTORYZACJĄ

Autoryzacja logowania do Bankowości Elektronicznej

  1. Wejdź na stronę logowania konto.toyotabank.pl i wprowadź swój Identyfikator a następnie ustalone przez siebie stałe hasło.

  2. W aplikacji mobilnej otrzymasz komunikat o próbie logowania.

  3. Przejdź do aplikacji mobilnej i zaloguj się ustalonym do niej PINem, bądź z użyciem odcisku palca lub biometryki twarzy.

  4. Zaakceptuj logowanie w Mobilnej Autoryzacji.

Autoryzacja transakcji wykonanych w Bankowości Elektronicznej

  1. Po wprowadzeniu transakcji, np. przelewu otrzymasz komunikat w aplikacji mobilnej.

  2. Przejdź do aplikacji mobilnej i zaloguj się ustalonym do niej PINem, bądź z użyciem odcisku palca lub biometryki twarzy.

  3. Zaakceptuj transakcję w Mobilnej Autoryzacji.

Jeśli potrzebujesz pomocy - skontaktuj się z nami:

  1. NAPISZ NA CZACIE
  2. WYPEŁNIJ FORMULARZ KONTAKTOWY
  3. ZADZWOŃ NA INFOLINIĘ

Częste pytania - nowy sposób logowania

Wprowadziłem wiele razy błędne hasło - jak je odblokować?

Wystarczy, że zadzwonisz na numer Infolinii 22 488 55 50 i zamówisz ponownie hasło do aktywacji Bankowości Elektronicznej - wybierz 1 - Usługi Bankowe i 2 - Aktywuj dostęp do Bankowości Elektronicznej. NIE MUSISZ łączyć się z Doradcą. Potrzebujesz tylko swój Identyfikator, Telekod oraz nr PESEL.

Nadałem sobie nowe hasło do bankowości elektronicznej, ale nie aktywowałem aplikacji - co mam zrobić?

Jeśli przerwałeś proces aktywacji aplikacji Mobilna Autoryzacja, ale nadałeś już swoje hasło do bankowości - musisz zacząć proces od początku. Zadzwoń na Infolinię i zamów jednorazowe hasło SMS do aktywacji dostępu do Systemu Bankowości Elektronicznej.

Nie przyszło do mnie hasło SMS1 lub SMS2 - co zrobić?

Jednorazowe hasła SMS są wysyłane na numer telefonu podany w Banku. Jeśli nie masz pewności czy Bank posiada prawidłowy numer telefonu - skontaktuj się z Infolinią pod nr 22 488 55 50 - potrzebny Identyfikator i Telekod.

Na jakie urządzenia mobilne jest dostępna aplikacja Mobilna Autoryzacja?

Mobilna Autoryzacja Toyota Bank będzie dostępna na system iOS w wersji 9 lub nowszej i Android w wersji 6 lub nowszej. Urządzenie na którym będzie zainstalowana aplikacja powinno mieć oczywiście dostęp do internetu, min. 1 GB pamięci RAM oraz dwurdzeniowy procesor 1,5 GHz. Obecnie nie planujemy udostępniać aplikacji na inne systemy operacyjne.

Czy system autoryzacji dotyczy wszystkich transakcji?

Aplikacja posłuży do autoryzacji

  • logowania się do nowego serwisu Bankowości Elektronicznej
  • potwierdzania zlecanych w nim operacji, np. przelewów zewnętrznych, dodawania odbiorców.

Wdrożenie aplikacji spełnia wymogi dyrektywy PSD2 w zakresie tzw. SCA (Strong Customer Authorization) i Dynamic Linking, co umożliwieniu klientom identyfikację autoryzowanej operacji.

Czy do aplikacji można logować się za pomocą TouchID i FaceID?

Tak, wystarczy włączyć logowanie biometryczne w ustawieniach aplikacji.

Jak włączyć biometryczne logowanie do aplikacji?

Wejdź w Ustawienia i wybierz opcję Logowanie biometryczne, następnie kliknij Włącz.

Co, jeśli wyjadę za granicę i zmienię numer telefonu?

Wymieniamy token (Klucz elektroniczny) na aplikację mobilną instalowaną na dowolnym urządzeniu mobilnym. Klient paruje (aktywuje) aplikację na danym urządzeniu. Nie będzie więc miało znaczenia, jaki numer telefonu obsługuje urządzenie w danej chwili. Pamiętajmy jednak, że nowy System Bankowości Elektronicznej i Aplikacja Mobilna Autoryzacja przy procesie aktywacji używają numeru telefonu komórkowego w celu wysyłki haseł SMS, dlatego należy zadbać o zaktualizowanie tych danych.

Co w przypadku zagubienia, bądź kradzieży telefonu z aplikacją mobilną?

Dostęp do aplikacji będzie zabezpieczony hasłem ustalanym przez użytkownika w momencie aktywacji (parowania) aplikacji z urządzeniem, tak więc potencjalna utrata urządzenia nie rodzi bezpośredniego zagrożenia dostępu do Systemu Bankowości Elektronicznej przez osoby trzecie. Dodatkowo klient będzie miał możliwość zgłoszenia takiego zdarzenia przez Infolinię, która może – dla bezpieczeństwa – zablokować dostęp do Bankowości Elektronicznej.

Jak mogę zmienić urządzenie przypięte do autoryzacji transakcji w Mobilnej Autoryzacji?

By dokonać zmiany urządzenia, należy najpierw dezaktywować aplikację mobilną. W tym celu:

1. Uruchom aplikację, zaloguj się, a następnie kliknij ikonkę Ustawienia po prawej stronie dolnego paska menu i wybierz opcję Dezaktywacja aplikacji

lub

2. Zaloguj się do Systemu Bankowości Elektronicznej, wybierz z menu po lewej stronie opcję Ustawienia, a następnie opcję Dodaj/Usuń urządzenie. Z listy aktywnych urządzeń autoryzujących usuń aktualnie przypisane urządzenie.

Następnie przeprowadź proces aktywacji aplikacji.

Czy mogę zatwierdzać logowanie i transakcje z kilku różnych urządzeń mobilnych?

Na chwilę obecną udostępniamy możliwość powiązania aplikacji Mobilna Autoryzacja z Twoim kontem tylko na jednym urządzeniu mobilnym. Oznacza to, że nie da się dodać więcej, niż jednego urządzenia mobilnego do autoryzacji logowania i transakcji.

Czy mogę autoryzować logowanie/transakcje dwóch różnych kont z jednej aplikacji?

Tak. W aplikacji Mobilna Autoryzacja można wybrać profil (numer klienta), którego transakcje autoryzuje się w danym momencie. Aby dodać nowy profil (numer klienta), należy przed logowaniem w aplikacji wybrać w lewym górnym rogu menu, a następnie opcję "Rejestruj/rejestruj ponownie"

Wprowadzałem błędny PIN i aplikacja się zablokowała - co zrobić?

W przypadku 3 krotnego wprowadzenia błędnego PINu do aplikacji następuje jej zablokowanie. Aby ją odblokować NIE MUSISZ do nas dzwonić. Wystarczy, że wejdziesz na stronę logowania i zalogujesz się standardowo identyfikatorem i swoim hasłem, następnie system poprosi o dodanie urządzenia na nowo.

Co to jest mobilna autoryzacja?

Mobilna autoryzacja polega na zatwierdzaniu logowania i transakcji w urządzeniu mobilnym w dedykowanej do tego aplikacji. Toyota Bank udostępnia aplikację Mobilna Autoryzacja na urządzenia mobilne z systemami operacyjnymi iOS i Android. Aplikacja dostępna jest do pobrania w Google Play i App Store.

Gdzie mogę pobrać Mobilną Autoryzację?

Aplikacja Mobilna Autoryzacja jest dostępna do pobrania na smartfony i tablety. Jeśli masz urządzenie z systemem Apple iOS, aplikację należy wyszukać w App Store. Jeśli posiadasz urządzenie z Androidem aplikację należy wyszukać w Sklepie Play (Google Play).

Czy aplikacja mobilna do zatwierdzania logowania i transakcji jest bezpieczna?

Na podstawie analiz wykonanych przez Bank, aplikacja mobilna jest obecnie jedynym sposobem na pełną realizację wymogu dynamicznego powiązania, określonego przepisami rozporządzenia i Dyrektywy.  Aby uniknąć kilku różnych narzędzi (token, sms, aplikacja mobilna) do poszczególnych działań (logowanie, przegląd historii operacji czy zlecanie przelewów) wykonywanych przez klienta w bankowości elektronicznej, Bank zdecydował się na jedno narzędzie – aplikację mobilną.  Aplikacja może zostać zainstalowana na większości urządzeń mobilnych (smartfony, tablety itp.) wyposażonych w aktualnie oferowane oprogramowanie oraz może zostać łatwo dostosowana do ewentualnych przyszłych wymogów bezpieczeństwa regulacyjnego.

Jakie korzyści będę miał z posiadania aplikacji mobilnej do autoryzacji?

Przejście na aplikację mobilną zabezpiecza przed koniecznością kolejnych zmian w funkcjonalności bankowości elektronicznej w przyszłości, co jest korzystne przede wszystkim dla klientów Banku, gdyż ma na celu ograniczenie konieczności dostosowywania się przez nich w przyszłości do nowych narzędzi uwierzytelniających lub autoryzacyjnych.