Co zrobić, jeśli <br/>miałeś <br/>stłuczkę?

Co zrobić, jeśli
miałeś
stłuczkę?

     

    Wystarczy chwila nieuwagi, by doszło do zderzenia. Chociaż często drobna stłuczka nie uniemożliwia dalszego podróżowania pojazdem. Ale niekiedy uszkodzenia są na tyle duże, że potrzebna jest pomoc drogowa oraz naprawa. To z kolei oznacza spore koszty – szczególnie, jeśli to Ty odpowiadasz za kolizję. Sprawdź, co możesz zrobić, aby wydatki na naprawę auta nie były dużym obciążeniem dla portfela.

    Do stłuczki doszło z Twojej winy? Pierwszym krokiem jest spisanie oświadczenia o zdarzeniu drogowym. Jest to ważne, ponieważ taki dokument będzie podstawą do wypłaty przez towarzystwo ubezpieczeniowe odszkodowania w ramach polisy OC osobie pokrzywdzonej. Jeśli oba pojazdy nadają się do dalszej jazdy, na tym kończy się sprawa związana ze stłuczką. Problem pojawia się wówczas, gdy Twój samochód został poważnie uszkodzony i niemożliwa jest dalsza jazda.

    Wsparcie pomocy drogowej

    Holowanie samochodu do wskazanego miejsca czy naprawa na miejscu zdarzenia to usługi, które będą sporo kosztować. Samo holowanie może okazać się dużym wydatkiem – rzędu nawet 300 zł na terenie miasta. Koszt rośnie, jeśli do zdarzenia doszło w dużej odległości od miejsca zamieszkania – wówczas koszt może wynieść nawet 1-2 tys. zł – w zależności od rodzaju i wielkości holowanego pojazdu.

    Aby uniknąć tak dużego i niespodziewanego wydatku, warto skorzystać z oferty Toyota Bank. Serwis Moto to pakiet usług assistance dostępny już za 8 zł miesięcznie. Dedykowany wyłącznie klientom banku, jest gwarancją szybkiej pomocy w razie nieprzewidzianych zdarzeń drogowych. Swoim zakresem obejmuje m.in.:

    Aby uniknąć tak dużego i niespodziewanego wydatku, warto skorzystać z oferty Toyota Bank. Serwis Moto to pakiet usług assistance dostępny już za 8 zł miesięcznie. Dedykowany wyłącznie klientom banku, jest gwarancją szybkiej pomocy w razie nieprzewidzianych zdarzeń drogowych. Swoim zakresem obejmuje m.in.:

    • naprawę pojazdu na miejscu zdarzenia lub usługę holowania
    • dowóz paliwa
    • otwarcie i uruchomienie pojazdu
    • transport roweru.

    Oznacza to, że z usług asistance można skorzystać nie tylko w razie kolizji, ale również w przypadku innych nieprzewidzianych sytuacji na drodze.

    Naprawa uszkodzonego pojazdu

    Chociaż już drobna stłuczka może spowodować liczne otarcia, wgniecenia i rysy na karoserii, nie narzuca to obowiązku naprawy pojazdu. Koniecznością wizyty w serwisie samochodowym jest poważna usterka, która uniemożliwia korzystanie z auta. To z kolei oznacza zwykle wysokie koszty naprawy – sięgające rzędu nawet kilku tysięcy złotych w zależności od rozległości uszkodzeń.

    I w tym przypadku nie musisz narażać swojego budżetu na tak duży jednorazowy wydatek. Toyota Bank, przy współpracy z ASO Toyoty, proponuje usługę Comfort Pay. Jej istotą jest możliwość rozłożenia kosztów serwisowania pojazdu na wygodne raty z RRSO w dwóch wariantach: 17,08%* i 0%**. Dodatkowym atutem jest możliwość odroczenia płatności o 30 dni – naprawa zaś odbywa się w dogodnym dla klienta terminie.

     

    Z Comfort Pay można skorzystać już przy kosztach serwisu od 500 zł. Program obejmuje szeroki zakres usług, m.in. serwis uszkodzeń mechanicznych, zakup i montaż akcesoriów, naprawy blacharsko-lakiernicze.

     

    *Reprezentatywny przykład dla kredytu Comfort Pay (wariant standardowy): cena finansowanej usługi 3 000 zł, całkowita kwota kredytu 3 000,00 zł, całkowity koszt kredytu 265,56 zł (obejmuje prowizję bankową 120,00 zł i odsetki 145,56 zł), okres umowy 12 miesięcy, miesięczna wartość raty 272,13 zł, oprocentowanie nominalne zmienne w skali rocznej 8,50%, RRSO 17,08%, całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta 3 265,56 zł. Kalkulacja z dnia: 15.03.2017 r.

    **Reprezentatywny przykład dla kredytu Comfort Pay (wariant 0%): cena finansowanej usługi 3 000 zł, całkowita kwota kredytu 3 000,00 zł, całkowity koszt kredytu 0 zł, okres umowy 12 miesięcy, miesięczna wartość raty 250,00 zł, oprocentowanie nominalne zmienne w skali rocznej 0%, RRSO 0%, całkowita kwota do zapłaty przez konsumenta 3 000 zł. Kalkulacja z dnia: 15.03.2017 r.