Marlena Walendziak

Marlena Walendziak

Kierownik Wydziału Kontaktu z Klientem

Jaka jest Twoja rola w TFS?

W TFS pracuję od ponad 16 lat, a od 12 lat zarządzam zespołem odpowiedzialnym za kontakt z klientami zarówno w zakresie bieżącej obsługi, jak i up & cross sellingu produktów finansowych. Wraz z 30-osobowym zespołem dbam o najwyższy poziom obsługi telefonicznej, mailowej i bezpośredniej klientów TFS w Polsce, jak również o codzienne wsparcie dla pracowników sieci dilerskiej Toyoty i Lexusa.

Jakie było najbardziej satysfakcjonujące dla ciebie doświadczenie w TFS?

W mojej pracy jest wiele obszarów, które są dla mnie satysfakcjonujące. Międzynarodowe projekty, umożliwiające best practice sharing, czy też współpraca z siecią sprzedaży pozwalają na poznawanie wielu osób i wymianę poglądów. Praca w zróżnicowanym i wielozadaniowym środowisku, która wymaga szerokiego spojrzenia na biznes, stanowi możliwości rozwojowe i gwarantuje satysfakcję.

W jaki sposób praca w TFS pomogła ci rozwinąć swoje kompetencje?

Podczas pracy przy wielu projektach mogłam rozwijać nowe umiejętności, które pomagają mi obecnie zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym. Mam na myśli pewność siebie, umiejętność budowania relacji, szybkiego reagowania i ustalania priorytetów, jak i hierarchizowania zadań. Wykorzystuję je zarówno w sytuacjach codziennych, jak i niestandardowych.

Jakie są twoje największe wyzwania i sukcesy w pracy w TFS?

Jednym z wyzwań, ale również sukcesów, jest taka organizacja pracy zespołowej, która obejmuje wiele kluczowych działów w firmie, by realizować wspólne cele, ale zarazem brać pod uwagę konieczność realizacji celów wewnętrznych danych jednostek. Na moim stanowisku ważne jest także promowanie w organizacji kultury pracy zorientowanej na klienta (customer first). Sukcesem jest utrzymanie wysokiego poziomu obsługi klienta i dilera dzięki udostępnianiu i stałemu rozwijaniu nowych kanałów kontaktu, jak boty.

Opisz kulturę i środowisko panujące w firmie

Struktura TFS w Polsce umożliwia łatwą i szybką współpracę między różnymi działami. Co więcej, menedżerowie wyższego szczebla, jak i Zarząd są zawsze otwarci na rozmowę i dostępni oraz stanowią duże wsparcie w codziennej pracy. W TFS nie obawiamy się porażek, stawiamy na rozwój organizacji i jednocześnie samego siebie. Jeśli coś nam się nie uda – próbujemy w inny sposób, wyciągamy z tego wnioski.

W jaki sposób współpraca pomaga w szybszej i lepszej realizacji zadań?

By obsługa klienta utrzymywała się na najwyższym poziomie, wymagana jest ścisła współpraca między wieloma obszarami w firmie, m.in. IT, zespołami operacyjnymi, produktami, compliance, marketingiem i sprzedażą. Tylko dzięki niej realizujemy zadania terminowo i dostarczamy klientom wysokiej jakości rozwiązań.

W jaki sposób bycie częścią TFS buduje twoją pewność siebie?

Dzięki pracy w TFS rozwinęłam wiele kompetencji dotyczących rozwoju osobistego. Praca przy międzynarodowych projektach, jak również współpraca międzyzespołowa, z klientami i z siecią dilerską pozwoliły mi na zwiększenie pewności siebie między innymi w obszarach wystąpień publicznych czy prezentowania wyników realizacji projektów.

Jakie wartości i kompetencje są twoim zdaniem niezbędne do osiągnięcia sukcesu w TFS?

Branie odpowiedzialności, zaangażowanie w codzienną pracę i budowanie relacji – to kompetencje, które są kluczem do rozwoju i udanej współpracy. Na co dzień w TFS ważne jest, by podchodzić do swoich obowiązków z pełnym zaangażowaniem, bo dzięki temu możemy działać szybko i sprawnie. Natomiast budowanie relacji, zwłaszcza na bazie zaufania i lojalności, wśród pracowników przekłada się na zadowolenie i lojalność naszych klientów.

Jakiej rady udzielisz komuś, kto rozważa rozpoczęcie kariery w TFS?

Jeśli lubisz pracę zespołową, nie boisz się wyzwań, chcesz rozwijać się w kierunku związanym z finansami, ale zarazem interesujesz się motoryzacją – TFS umożliwi ci dobry start twojej kariery.

Czy widziałeś, w jaki sposób TFS zmienia świat?

TFS angażuje się w wiele inicjatyw, nie tylko związanych z motoryzacją lub finansami. W TFS doceniamy rolę kobiet w biznesie i na stanowiskach menedżerskich. W ramach projektu „Women Influencing and Impacting Toyota” inspirujemy kobiety do rozwoju, do budowania kariery zawodowej, samodoskonalenia, ale również do dbania o siebie m.in. w zakresie profilaktyki rakowej. Dzielimy się swoimi pasjami podczas wspólnych kobiecych śniadań.