Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo

Postaw na bank, który zadba o bezpieczeństwo Twoich pieniędzy.

    Bezpieczeństwo płatności internetowych w Toyota Bank

    Token

    Do korzystania z serwisu bankowości elektronicznej (internetowej) Toyota Bank wydaje klucz elektroniczny, tzw. token. Urządzenie generuje co minutę unikalny 6-cyfrowy kod, który w połączeniu z indywidualnie ustalonym hasłem umożliwia logowanie oraz autoryzacje zlecanych transakcji.

    Przed pierwszym logowaniem do bankowości elektronicznej, token należy aktywować łącząc się z Infolinią pod numerem 801 900 700 lub +48 22 488 55 50.

    Logując się do serwisu bankowości elektronicznej upewnij się, że robisz to z właściwej strony, tj. https://konto.toyotabank.pl/

    UWAGA!

    Pamiętaj, że transakcje w systemie bankowości elektronicznej podpisywane są hasłem i kodem z tokena. Tylko w niżej opisanych sytuacjach system może poprosić o podanie jedynie kodu z tokena:

    •  podczas pierwszego logowania,  
    •  po odblokowaniu zablokowanego dostępu, 
    •  po zalogowaniu się tuż przed zmianą kodu wyświetlanego na kluczu.
    Hasło i telekod

    Do korzystania z bankowości elektronicznej wymagane jest indywidualne, ustalane przy pierwszym logowaniu, hasło. Wymyśl trudne i mocne hasło. Bezpieczne hasło powinno się składać z liter i cyfr. Nasz system nie rozróżnia wielkości liter i nie akceptuje polskich liter ani znaków specjalnych. Hasło może mieć minimalnie 4 i maksymalnie 8 znaków. Unikaj haseł zawierających łatwe do pozyskania przez osoby trzecie informacje dotyczące Twojej osoby, np. daty Twoich urodzin lub urodzin Twoich bliskich. Dla podniesienia poziomu własnego bezpieczeństwa zmieniaj hasło regularnie, co najmniej raz w miesiącu.

    Do korzystania z automatycznego systemu telefonicznego (IVR) wymagany jest telekod. Pierwszy telekod otrzymasz SMS-em z banku. Przy pierwszej próbie kontaktu z Doradcą banku zostaniesz poproszony/a o jego zmianę. Telekod składa się z 6 cyfr. Ustaw trudny i unikalny telekod  i pamiętaj o jego regularnej zmianie.

    UWAGA!
    Autoryzacja klienta w IVR polega na podaniu numeru klienta lub numeru karty i 3-ech losowo wybranych cyfr ustalonego telekodu. System poprosi o podanie całego telekodu jedynie w przypadku nadawania nowego bądź zmiany dotychczas używanego telekodu. 

    Twój komputer

    Pamiętaj o zainstalowaniu i aktualizowaniu oprogramowania antywirusowego. Używaj również zapory sieciowej (firewall), która pomaga chronić Twój komputer przed niepożądanymi atakami sieciowymi. Aktualizuj system operacyjny i wersję przeglądarki internetowej z której korzystasz. Nie przechowuj na komputerze plików z hasłami, loginami, numerami PIN i innymi wrażliwymi danymi.

    Unikaj korzystania z nieznanych komputerów w miejscach publicznych.

    Podejrzane wiadomości e-mail i załączniki

    Nigdy nie odpowiadaj na wiadomości e-mail z prośbą o podanie Twoich danych osobowych oraz danych do logowania do bankowości internetowej. Fakt otrzymania takiej wiadomości zgłoś natychmiast do banku. Nie otwieraj załączników w wiadomości e-mail otrzymanej od podejrzanego lub nieznanego nadawcy. Załącznik w takiej wiadomości może zawierać program szpiegujący, który w przypadku otwarcia zostanie niezauważalnie zainstalowany na Twoim komputerze. Oprogramowanie to śledzi Twoje zachowania w internecie i systematycznie przechwytuje istotne informacje oraz przeszukuje zawartość twardych dysków w celu pozyskania danych dotyczących np. kart płatniczych.

    Pamiętaj o stosowaniu zaktualizowanych programów antywirusowych i zapory sieciowej (firewall). Minimalizujesz w ten sposób ryzyko zainfekowania Twojego komputera i jego zasobów szkodliwym oprogramowaniem.

    Poufne informacje

    Zadbaj o poufność wszelkich danych związanych z Twoją bankowością elektroniczną i usługami banku, z których korzystasz. Nie ujawniaj nikomu swojego numeru klienta, hasła, telekodu, numeru i PINu do karty. Jeśli musisz to gdzieś zapisać, zrób w to sposób odczytywalny tylko dla Ciebie (zaszyfrowany) i uniemożliwiający pozyskanie tych danych przez nieuprawnione osoby.

    Karty płatnicze

    Nie ujawniaj nikomu danych Twojej karty, w szczególności daty ważności i numeru CVV (3 cyfry na odwrocie karty). Chroń swój numer PIN. Przed realizacją transakcji wymagającej użycie numeru PIN upewnij się, że nikt go nie podejrzy i nie pozna. Nie przechowuj w tym samym miejscu numeru karty i przypisanego do niej numeru PIN. Jeśli musisz zapisywać takie informacje zadbaj żeby były możliwe do odczytania tylko przez Ciebie, tzn. były zaszyfrowane i odpowiednio chronione.

    Pamiętaj, że:

    • PIN do karty możesz nadać i zmienić przez Automatyczny System Telefoniczny,
    • masz możliwość ustalenia indywidualnych limitów na transakcje Twoją kartą (również w internecie), w tym celu skontaktuj się z Infolinią pod numerem 801 900 700 lub +48 22 488 55 50.
    • wszystkie karty debetowe i kredytowe zabezpieczone są mikroprocesorem (technologia EMV),
    • mikroprocesora nie można skopiować,
    • nasze karty wyposażone są w bezpieczną technologię płatności zbliżeniowych Pay Wave, co oznacza, że funkcjonalność umożliwiająca ten rodzaj płatności aktywuje się jedynie na 0,5 sekundy w pobliżu czytnika zbliżeniowego, a płatności powyżej 50 zł autoryzowane są standardowo, tj. przez podanie numeru PIN karty.
    3D Secure

    1 września 2017 roku uruchamiamy usługę 3DSecure. Jest to dodatkowe zabezpieczenie transakcji kartowych dokonywanych w internecie. Dotyczy wszystkich kart płatniczych Visa wydawanych przez Toyota Bank.

    Metoda działania zabezpieczenia jest bardzo prosta. Polega na konieczności wprowadzenia dodatkowego hasła, jakie użytkownik otrzymuje w wiadomości SMS, podczas dokonywania zakupów w internecie. Ten prosty mechanizm w znacznym stopniu zwiększa poziom bezpieczeństwa transakcji płatniczych.

    Zobacz jak prosto działa 3D Secure:

    Potwierdzeniem, że sklep internetowy obsługuje standard 3D Secure jest oznaczenie:

    1. Co to jest usługa 3D Secure?
    Usługa 3-D Secure to forma dodatkowego zabezpieczenie płatności kartami w internecie. Zabezpieczenie za pomocą dodatkowego potwierdzenia płatności przy pomocy hasła SMS.

    2. Które karty posiadają zabezpieczenie 3D Secure?
    Wszystkie karty płatnicze wydane przez Toyota Bank Polska posiadają zabezpieczenie 3D Secure.

    3. Czy funkcjonowanie zabezpieczenia 3D Secure wiąże się z jakimiś dodatkowymi opłatami?
    Nie, zabezpieczenie 3D Secure jest bezpłatne.

    4. Czy mogę wyłączyć zabezpieczenie 3D Secure na swojej karcie?
    Wyłączenie zabezpieczenia 3D Secure nie jest możliwe.

    5. Czy mogę płacić kartą w punktach usługowo-handlowych, które nie posiadają zabezpieczenia 3D Secure?
    Tak. W przypadku, gdy punkt usługowo-handlowy nie wprowadził wymogu dodatkowej weryfikacji hasłem 3D Secure, płatność odbywa się w tradycyjny sposób, a więc bez konieczności wprowadzania hasła.

    6. Co robić w przypadku braku otrzymania hasła SMS, lub zablokowania w usłudze 3DSecure?
    Wszelkie problemy z funkcjonowaniem usługi proszę zgłaszać poprzez kontakt z Infolinią Toyota Bank Polska pod numerem 801 900 700; +48 22 488 5550

    Certyfikat

    Dane o certyfikacie dostępne są w przeglądarce. Najczęściej znajdują się one po wybraniu w menu "Plik" opcji "Właściwości". Po wybraniu przycisku "Certyfikaty" sprawdź zarówno "Ogólne", jak i "Ścieżka certyfikacji".

    Powyższa instrukcja odnosi się do następujących przeglądarek:

    • Internet Explorer (Windows)
    • Firefox (Linux i Windows)
    • Opera (Windows)
    • Safari (Mac OS)
    • Chrome Google (Windows)

    Ponadto, sprawdź, czy Twoje programy antywirusowe i zapora sieciowa (firewall) są aktywne. Zawsze zgłaszaj nietypowe działanie lub zachowanie Twojej przeglądarki do Banku (0 801 900 700 lub +48 22 488 55 50). Nie korzystaj z bankowości elektronicznej za pośrednictwem niedostatecznie zabezpieczonych sieci internetowych. 

    Zastrzeganie dokumentów

    Toyota Bank uczestniczy w programie Dokumenty Zastrzeżone. Informację o kradzieży lub zagubieniu dokumentów bezzwłocznie przekazujemy do centralnego rejestru.

    Jak zastrzec dokumenty?  

    Poznaj także serwis informacyjny programu Dokumenty Zastrzeżone .

    Program prowadzony jest pod patronatem Policji i MSWiA.

    Ostrzeżenia, komunikaty

    W zakresie komunikacji nt. poprawnego i bezpiecznego korzystania z usług płatności internetowych wykorzystujemy system bankowości elektronicznej. 

    Bank przekazuje przez system bankowości elektronicznej informacje o potencjalnych zagrożeniach wynikających z zaobserwowanych działań przestępczych mających na celu przechwycenie danych uwierzytelniających oraz  wszelkich innych podejrzanych działaniach mających wpływ na bezpieczeństwo klienta w systemie bankowości elektronicznej.

    Informacje dotyczące poprawnego i bezpiecznego korzystania z usług płatności internetowych przesyłane w imieniu Banku innym kanałem niż przez ww. system nie są wiarygodne

    Ten kanał komunikacji może być wykorzystywany również do zgłaszania do Banku wszelkich podejrzanych zdarzeń i nietypowych sytuacji zaobserwowanych w trakcie korzystania z usług banku lub potencjalnych prób wyłudzenia poufnych informacji (np. poprzez e-mail lub telefon) w celu dokonania oszustwa lub uzyskania nieautoryzowanego dostępu do środków zdeponowanych w banku. Bank tym samym kanałem lub w inny, uzgodniony ze zgłaszającym, sposób skontaktuje się i przekaże informacje dotyczące analizy zgłoszenia i dalszych działań podjętych w tym zakresie.

    W celu zgłoszenia podejrzanego lub niestandardowego zdarzenia tym kanałem, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:

    1. Zaloguj się do systemu bankowości elektronicznej korzystając z adresu  https://konto.toyotabank.pl/ 

    2. Z menu, dostępnego w lewym górnym rogu, wybierz opcję „Dane i ustawienia”, a następnie „Wiadomości”.

    3. Wyświetli się lista Twoich wiadomości. Kliknij przycisk „nowa wiadomość”, który znajduję się z prawej strony nad i pod listą wiadomości. 

    4. Wypełnij formularz wiadomości i kliknij „dalej”

    5. Zweryfikuj treść stworzonej wiadomości i kliknij „wyślij”

    6. Wysłanie wiadomości zostanie potwierdzone komunikatem „Wiadomość została wysłana”.

    7. Wyloguj się z systemu bankowości elektronicznej.

    Poradniki

    Zapoznaj się z komunikatem Komisji Nadzoru Finansowego, dotyczącym podstawowych zasad bezpieczeństwa w zakresie bankowości elektronicznej i korzystaniu z kart płatniczych. 

    ZGŁASZAJ DO BANKU:

    • podejrzenia przejęcia lub utraty danych do logowania do systemu bankowości internetowej lub Bankolinii. Zasady obowiązujące przy zgłaszaniu tego typu zdarzeń zostały opisane w sekcji Instrukcja postępowania nw. utraty lub kradzieży danych uwierzytelniających klienta wykorzystywanych do logowania lub przeprowadzania transakcji;
    • otrzymanie podejrzanej wiadomości e-mail z prośbą o podanie danych osobowych i/lub danych do logowania do bankowości elektronicznej;
    • wszelkie podejrzane i niestandardowe zdarzenia, które uznasz za zagrażające bezpieczeństwu Twoich środków zgromadzonych w Toyota Bank.

    Możesz się z nami skontaktować przez Infolinię (801 900 700 lub +48 22 488 55 50) lub bezpieczną pocztę elektroniczną dostępną w Systemie Bankowości Elektronicznej.

    Procedura inicjowania i autoryzowania przez klienta transakcji płatniczej

    Przelew dowolny na konto w innym banku

    1. Zaloguj się z użyciem identyfikatora klienta i tokena (klucza) w serwisie bankowości elektronicznej pod adresem konto.toyotabank.pl

    2. Z menu dostępnych funkcji systemu (prawy górny róg okna przeglądarki) wybierz: Przelewy i zlecenia, a następnie Przelew dowolny.

    3. W formularzu przelewu należy:

    • W sekcji „Z konta” wybrać konto z którego przelew będzie realizowany;
    • W sekcji „Dane nadawcy” wybrać właściwego nadawcę – jeśli przelew realizowany jest z Konta wspólnego;
    • Pominąć sekcję „Przelew”;
    • W sekcji „Odbiorca” wybrać właściwego odbiorcę  (z listy zdefiniowanych odbiorców) luz zaznaczyć pole „Nazwa” i uzupełnić 2 poniższe okna (pola) wskazując nazwę i adres odbiorcy przelewu;
    • W sekcji „Na konto” wpisać 26-cyfrowy numer konta odbiorcy (NRB);
    • W sekcji „Tytuł przelewu” wpisać tytuł wykonywanego przelewu;
    • W sekcji „Kwota” wpisać kwotę wykonywanego przelewu, UWAGA – kwota powinna uwzględniać ustawione, przez właściciela konta, wysokości limitów przelewu jednorazowego i dziennego na przelewy realizowane w serwisie bankowości internetowej;
    • W sekcji „Data wykonania” wybrać opcję „dzisiaj” –  przelew ma być wykonany z datą wypełniania formularza przelewu, lub wybrać  „inna data” jeśli przelew ma być wykonany z datą przyszłą;
    • W sekcji „Opcje dodatkowe” (po kliknięciu w „pokaż szczegóły:”) wykonywany przelew można zapisać jako zdefiniowany („zapisz jako przelew zdefiniowany”) i nadać mu nazwę w polu obok lub zapisać dane odbiorcy tego przelewu do listy odbiorców zdefiniowanych („zapisz dane odbiorcy jako:”) również nadając mu nazwę w polu obok.

    4. Po wypełnieniu formularza przelewu należy kliknąć przycisk „dalej”.

    5. Wyświetli się okno z potwierdzeniem realizowanej transakcji wraz z informacjami o terminie i kosztach jej wykonania.

    6. W sekcji „Podaj hasło i kod z klucza” należy wpisać zdefiniowane hasło i aktualne wskazanie tokena (klucza) i kliknąć „podpisz i realizuj” lub wybrać opcję „dodaj do koszyka” i podpisać przelew łącznie z innymi zlecanymi przelewami.

    7. Poprawne zlecenie i potwierdzenie realizacji przelewu zostanie potwierdzone komunikatem „Przelew został przyjęty do realizacji”.

    8. Przelew zostanie zrealizowany zgodnie z obowiązującymi w banku godzinami sesji ELIXIR.

    9. Jeśli w dacie realizacji przelewu została wskazana opcja „dzisiaj”, to kwota przelewu pomniejszy saldo dostępnych środków na koncie.

    10. Jeśli w dacie realizacji przelewu została wskazana „inna data” to kwota tego przelewu pomniejszy saldo dostępnych środków na koncie dopiero w dniu jego realizacji w chwili realizowania przez Bank pierwszej sesji wychodzącej.

    11. Za realizację przelewu zostanie pobrana opłata zgodnie z aktualną Tabelą Opłat i Prowizji.

    Przed potwierdzeniem transakcji zawsze weryfikuj zgodność numeru konta, na które przelewasz środki pieniężne. Jeśli używasz danych odbiorcy zdefiniowanego, to weryfikuj okresowo poprawność danych i czy numery rachunków nie uległy podmianie. Unikaj opcji „kopiuj – wklej” przy uzupełnianiu numeru rachunku odbiorcy Twojego przelewu.

    Przelew wewnętrzny (na konto w Toyota Bank)

    1. Zaloguj się z użyciem identyfikatora klienta i tokena (klucza) w serwisie bankowości elektronicznej pod adresem konto.toyotabank.pl

    2. Z menu dostępnych funkcji systemu (prawy górny róg okna przeglądarki) wybierz: Przelewy i zlecenia, a następnie Przelew na własne konto.

    3. W formularzu przelewu należy:

    • W sekcji „Z konta” wybrać konto z którego przelew będzie realizowany;
    • W sekcji „Na konto” wybrać konto na które przelew będzie realizowany;
    • W sekcji „Tytuł przelewu” wpisać tytuł wykonywanego przelewu;
    • W sekcji „Kwota” wpisać kwotę wykonywanego przelewu, UWAGA – kwota powinna uwzględniać ustawione, przez właściciela konta, wysokości limitów przelewu jednorazowego i dziennego na przelewy realizowane w serwisie bankowości internetowej.

    4. Po wypełnieniu formularza przelewu należy kliknąć przycisk „dalej”.

    5. Wyświetli się okno z potwierdzeniem realizowanej transakcji wraz z informacjami o terminie i kosztach jej wykonania.

    6. Wybór opcji  „dodaj do koszyka” spowoduje dodanie przelewu do koszyka i realizację przelewu po akceptacji realizacji przelewów znajdujących się w koszyku.

    7. Wybór opcji „realizuj” spowoduje natychmiastową realizację przelewu.

    8. Poprawne zlecenie i potwierdzenie realizacji przelewu zostanie potwierdzone komunikatem „Przelew został przyjęty do realizacji”.

    9. Kwota przelewu pomniejszy saldo dostępnych środków na koncie, z którego jest realizowany przelew.

    10. Za realizację przelewu zostanie pobrana opłata zgodnie z aktualną Tabelą Opłat i Prowizji.

    Płatność kartą w internecie

    Pamiętaj, że masz możliwość ustalenia indywidualnych limitów na transakcje realizowane w internecie. W tym celu skontaktuj się z Infolinią pod numerem 801 900 700 lub + 48 22 488 55 50. 

    W celu dokonania płatności kartą w internecie należy podać:

    • dane personalne (imię, nazwisko i miejsca zamieszkania),
    • pełny numer karty,
    • datę ważności karty,
    • 3-cyfrowy kod CVV, który znajduje się na rewersie karty, obok miejsca na podpis.

    Po zatwierdzeniu danych, nastąpi realizacja transakcji. Jeśli napotkasz na problemy podczas zakupów przez Internet, skontaktuj się z naszą Infolinią.

    Płatność za pomocą szybkiego przelewu „online” (Toyota Pay Way)

    Robiąc zakupy w sklepach internetowych możesz również za nie zapłacić za pomocą tzw. szybkiego przelewu online wykorzystując usługę Toyota Pay Way. Tą usługę udostępniamy naszym klientom wspólnie z:

    • Bluemedia
    • Dotpay
    • e-Card
    • Krajowy Integrator Płatności

    Sklepy i serwisy obsługiwane przez ww. firmy udostępniają możliwość zapłaty za zakupione tam towary i usługi szybkim przelewem. Jeśli chcesz zapłacić w ten sposób za zakupy, wystarczy tylko:

    • Po zakończeniu zakupów wybrać opcję „szybka płatność” lub „płatność online” itp.
    • Następnie kliknąć opcję „Pay Way Toyota Bank”, lub w logo Pay Way Toyota Bank
    • Zostaniesz przeniesiony na stronę logowania do bankowości elektronicznej Toyota Bank. 
    • Po zalogowaniu się do serwisu wyświetli się formularz, w którym wszystkie dane identyfikujące Twoją płatność i przelew są wypełnione automatycznie.
    • Po zatwierdzeniu transakcji hasłem i kodem z tokena przelew trafi na konto sklepu i jednocześnie otrzymasz komunikat o prawidłowym dokonaniu płatności.
    • To wszystko. Szybka płatność zrealizowana, a sklep dzięki temu będzie w stanie szybciej wysłać do Ciebie zamówiony towar lub usługę.

    Pamiętaj, że:

    • Liczba tego typu transakcji jest nieograniczona, a przelewy są darmowe.
    • Upewnij się, że po zakończonej transakcji zostałeś/aś wylogowany/a automatycznie z serwisu bankowości internetowej. Jeśli z różnych przyczyn to nie nastąpiło, to wyloguj się.

    Instrukcja postępowania nw. utraty lub kradzieży danych uwierzytelniających klienta wykorzystywanych do logowania lub przeprowadzania transakcji

    Telekod

    Jeśli zgubiłeś/aś bądź zapomiałeś/aś Telekod, to skontaktuj się z Infolinią pod numerem 0 801 900 700 lub +48 22 488 55 50. Nowy telekod zostanie wysłany SMS-em po pozytywnej weryfikacji Twoich danych osobowych.

    Token (klucz elektroniczny)

    Jeśli zgubisz lub zostanie Ci skradziony Token, to:

    • zgłoś to niezwłocznie dzwoniąc na Infolinię pod numer 0 801 900 700 lub +48 22 488 55 50. Po połączeniu wybierz opcję: (1) – Usługi bankowe, potem (2) – Konta, Lokaty, Karty i Pożyczki i zautoryzuj się używając numeru klienta lub numeru karty i telekodu, a następnie połącz się z Doradcą wybierając (9).
      UWAGA! Jeśli po połączeniu z Infolinią nie możesz zautoryzować się w automatycznym serwisie telefonicznymi (IVR), pamiętaj, że zgłaszając nam zagubienie lub utratę tokena będziesz dodatkowo weryfikowany przez Doradcę Call Center prowadzącego rozmowę. Pozytywna weryfikacja spowoduje zablokowanie dostępu do bankowości elektronicznej. Nowy token zostanie wydany tylko na podstawie telefonicznej dyspozycji po uprzednim zautoryzowaniu się w IVR (z użyciem numeru klienta i telekodu) lub dyspozycji pisemnej z podpisem zgodnym ze wzorem posiadanym przez Bank (złożonym podczas zawierania umowy).
    • możesz nam to zgłosić również wysyłając wiadomość na kontakt@toyotabank.pl. W treści zgłoszenia podaj swój numer klienta (identyfikator) i numer utraconego tokena. Dostęp do bankowości elektronicznej zostanie niezwłocznie zablokowany, a następnie podejmiemy próbę kontaktu w celu potwierdzenia zaistniałego zdarzenia i wydania nowego tokena lub odblokowania dostępu do systemu bankowości elektronicznej.
    • w okresie niedostępności Call Center (pn – pt 8.00 – 21.00, sob 8.00 – 14.00) masz możliwość automatycznego zastrzeżenia dostępu do bankowości elektronicznej przez Infolinię. W najbliższym możliwym terminie skontaktujemy się z Tobą telefonicznie i po pozytywnej weryfikacji Twoich danych osobowych zablokujemy dostęp.