Piotr Marszewski

Piotr Marszewski

Kierownik Wydziału Marketingu TFS

Jaka jest Twoja rola w TFS?

W TFS pracuję od ponad dwunastu lat. Obecnie jestem kierownikiem Wydziału Marketingu i wraz z zespołem odpowiadam za działania marketingowe TFS w Polsce, które mają na celu wspieranie sprzedaży produktów finansowych w sieci dilerskiej Toyoty i Lexusa, a także produktów bankowych w kanałach elektronicznych.

Jakie było najbardziej satysfakcjonujące dla ciebie doświadczenie w TFS?

Kiedy spojrzę na cały mój okres pracy w TFS, to dochodzę do wniosku, że rozwój własny. Wielokrotnie wychodziłem poza swoją strefę komfortu i zawsze mogłem liczyć na wsparcie moich przełożonych. Do TFS dołączyłem w 2011 roku, do zespołu kontaktu z klientem, a po czterech latach w ramach rekrutacji wewnętrznej przeszedłem do zespołu marketingu, gdzie rozwijałem się przez kolejne lata w tym obszarze. Miałem okazję brać udział w wielu kluczowych projektach, jak również wdrażać własne pomysły. TFS stale umożliwia mi doskonalenie się – nie tylko w obszarze marketingu, ale także w ramach strategicznych projektów międzynarodowych. 

W jaki sposób praca w TFS pomogła ci rozwinąć swoje kompetencje?

Dzięki pracy na różnych stanowiskach w organizacji mogłem zdobyć nowe umiejętności, które pomagają mi obecnie na co dzień wykonywać swoje obowiązki – zwłaszcza doceniam tutaj doświadczenie związane z obsługą klienta, gdyż mam już silny nawyk brania za każdym razem pod uwagę perspektywy klienta. Dodatkowo wiele ciekawych projektów, w tym międzynarodowych, pozwoliło mi rozwinąć kompetencje i umiejętności przydatne zarówno w życiu osobistym, jak i zawodowym.
 

Jakie są Twoje największe wyzwania i sukcesy w pracy w TFS?

Praca w marketingu stanowi poniekąd wyzwanie samo w sobie z uwagi na dużą dynamikę i zmienność zadań, a jednocześnie konieczność ciągłego doskonalenia i dopasowywania ich do aktualnej sytuacji ekonomiczno-rynkowej. Wymagana jest duża kreatywność, doskonała organizacja pracy, umiejętność ustalania priorytetów i odpowiednie koordynowanie współpracy z zewnętrznymi dostawcami. Z pewnością mogę powiedzieć, że naszym wspólnym sukcesem jest wdrożenie z powodzeniem wielu strategicznych projektów, wymagających zaangażowania nie tylko różnych zespołów TFS, ale również importera, Toyota Central Europe.

Opisz kulturę i środowisko panujące w firmie.

TFS zapewnia dobre warunki do rozwoju osobistego. Pracownicy, którzy są zaangażowani i lubią inicjatywę, mogą z łatwością wykazywać się w codziennej pracy i mieć pewność, że ich wysiłki zostaną dostrzeżone. Na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że dzięki TFS i moim przełożonym rozwinąłem kompetencje związane z marketingiem i ukierunkowałem się na rozwój zawodowy właśnie w tym obszarze.

W jaki sposób współpraca pomaga w szybszej i lepszej realizacji zadań

Obszar marketingu jest ściśle powiązany ze sprzedażą, produktem, ale także obsługą klienta. Na co dzień współpracujemy w sposób otwarty, dzielimy się doświadczeniami, nie ukrywamy problemów, wspólnie poszukujemy rozwiązań. Ważnym obszarem jest również współpraca z importerem, Toyota Central Europe, gdyż marketing TFS wspiera także sprzedaż samochodów marki Toyota i Lexus.

W jaki sposób bycie częścią TFS buduje twoją pewność siebie?

Pracę w TFS zaczynałem w wieku 21 lat. Po dwunastu latach w firmie mogę powiedzieć, że dzięki TFS ukierunkowałem swoją ścieżkę rozwoju zawodowego. W tym czasie, działając w różnych zespołach, rozwinąłem kompetencje przydatne na obecnie zajmowanym stanowisku. Ale podejmując różnorodne wyzwania i realizując ambitne zadania i projekty, poczułem, że mogę naprawdę wiele. I jestem pewny swojej wartości jako pracownika firmy. TFS wzmacnia personel jako jednostki, widzi i dostrzega zdanie każdego pracownika, co z pewnością buduje przekonanie o własnych możliwościach.

Jakie wartości i kompetencje są twoim zdaniem niezbędne do osiągnięcia sukcesu w TFS?

Bądź krok przed innymi, rozwijaj się i doceniaj każdego – te kompetencje są w mojej ocenie kluczowe, aby osiągnąć sukces. Naszym klientom chcemy dostarczać najlepsze rozwiązania, dlatego uważam, że stale powinniśmy pracować nad tym, by być krok przed innymi, wyprzedać oczekiwania – zwłaszcza klientów i dilerów – co pozwoli rozwijać organizację, nieustannie doskonalić procesy, a zarazem rodzi odwagę do proponowania ambitnych rozwiązań. Warto również zwracać uwagę na kontakty międzyludzkie, bo dobre relacje to udana współpraca i sukcesy zawodowe.

Jakiej rady udzielisz komuś, kto rozważa rozpoczęcie kariery w TFS?

Jeśli dołączysz do zespołu TFS, możesz mieć pewność, że będziesz zauważony. Nasza organizacja słucha członków zespołu i pozwala na rozwijanie się w kierunku, który najbardziej cię satysfakcjonuje. U nas nie musisz obawiać się porażki – jeśli coś nam nie wychodzi, wyciągamy wnioski i kolejnym razem nie powtarzamy błędu.

Czy widziałeś, w jaki sposób TFS zmienia świat?

Realizujemy wiele inicjatyw związanych nie tylko z naszą firmą, ale także w ramach szeroko rozumianego odpowiedzialnego biznesu (CSR). Wspieramy więc mobilność, udostępniamy formy finansowania ułatwiające możliwość poruszania się przez osoby z niepełnosprawnościami. Angażujemy się w akcje pomocy potrzebującym, na przykład uchodźcom z Ukrainy.