Dla Prasy

Dla Prasy

Poręczne centrum prasowe dla dziennikarzy.

    15.04.2019 r.

    Toyota Bank i Toyota Leasing Polska z dużym wzrostem sprzedaży

    Toyota Bank oraz Toyota Leasing Polska zakończyły poprzedni rok ze znakomitym wynikiem – sfinansowały aż o 30% więcej aut Toyoty i Lexusa względem roku poprzedniego. Spośród ponad 22 tysięcy podpisanych umów, 2/3 z nich stanowiły kontrakty leasingowe. Spółka zapowiada jednocześnie wprowadzenie leasingu konsumenckiego, dalszy rozwój finansowania aut używanych oraz poszerzenie oferty dla przedsiębiorców z segmentu MŚP. Ponadto bank wdroży zupełnie nowy system bankowości internetowej.

    - Cele biznesowe zostały przez nas nie tylko wypełnione, ale nawet przekroczone. Wcześniej nie przewidywaliśmy bowiem, że rynek motoryzacyjny w Polsce będzie aż tak dynamicznie się rozwijał osiągając w 2018 roku wzrost na poziomie 10,5 proc. w samochodach osobowych. W osiągnięciu dobrych wyników nie przeszkodziło nam nawet zamieszanie związane z wejściem w życie nowych procedur pomiaru emisji spalin WLTP. Finansowanie zakupów Toyoty i Lexusa wzrosło o 30 proc. w zestawieniu z poprzednim rokiem, co świadczy również o zwiększonym udziale finansowania w sprzedaży – mówi Bogdan Grzybowski, Prezes Toyota Bank Polska.

    Toyota Bank i Toyota Leasing Polska podpisały 22 tysiące umów kredytowych i leasingowych, wobec 17 tysięcy w roku poprzednim. 2/3 z nich stanowiły kontrakty leasingowe, a 1/3 – umowy kredytowe. Wyniki całej branży pokazują, że klienci w Polsce coraz częściej wybierają leasing zamiast kredytu, model ten rozwijany jest również w ofercie dla konsumentów a przedstawiciele rynku, mocno rozwijają ten pierwszy model finansowania aut wśród klientów indywidualnych.

    - Pracujemy nad wprowadzeniem bardzo dobrej oferty leasingu konsumenckiego. U nas będzie możliwe także wykupienie auta, choć nie będziemy naciskać by klient to robił. Moim zdaniem najtańszą formą użytkowania samochodu jest jego wymiana co trzy lata i spłacanie tylko tej części wartości rezydualnej, którą samochód w tym okresie traci. Niezależnie od formy finansowania lub zakupu to samochód traci na wartości tak samo. Dzięki konstrukcji opartej o prognozowaną wartość rynkową samochodu po 3 latach, Klient może użytkować nowy samochód płacąc za to nawet o 60% mniej niż w tradycyjnym finansowaniu – mówi Bogdan Grzybowski.

    Najpopularniejszą formą finansowania auta w ostatnim okresie, okazał się debiutujący w ubiegłym roku program Toyota Fleet Management Solution (TFMS), czyli wynajem aut przeznaczony zarówno dla dużych firm, jak i dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. W pewnym okresie firma zawierała nawet 600 tego typu kontraktów miesięcznie. Jeśli chodzi o rynek samochodów kosztujących do 150 tysięcy złotych, wróciła popularność oferty opartej na malej wpłacie własnej (około 10 proc.) czyli produkty oparte o wartość rezydualną, niską ratę i możliwość wymiany samochodu po trzech latach na nowy. W przypadku droższych aut, takich jak choćby Lexus, wygląda to mniej więcej „pół na pół”. Klienci nadal korzystają z leasingu tradycyjnego, ale Lexus Fleet Management Solution, zyskuje na popularności.

    - Duże korporacje nie dają już nadziei na dalszy wzrost. Dlatego branża leasingowa będzie toczyła ostrą walkę o małe i średnie przedsiębiorstwa. Mamy w tym segmencie rynku mocną pozycję i zrobimy wszystko, by ją utrzymać w kolejnych latach. Duże szanse na rozwój dla branży stwarza także sprzedaż pojazdów używanych. Wielu dealerów otwiera salony z autami z drugiej ręki, a rynek rośnie, bo coraz więcej ludzi chce kupować auta używane z pewnego źródła, jakim jest salon dealerski. Na te samochody klienci również poszukują finansowania, a my mamy dla nich odpowiednią ofertę – podsumowuje Bogdan Grzybowski, Prezes Toyota Bank Polska.

    Dużo ciekawych i innowacyjnych rzeczy, dzieje się także za granicą. W Japonii i Stanach Zjednoczonych, Lexus testuje nowatorski program wynajmu aut. Klient może w trakcie użytkowania samochodu wymienić go określoną liczbę razy na inny model. Testy będą trwały minimum rok. Jeśli program zyska uznanie japońskich i amerykańskich klientów, usługa najpewniej trafi także do Polski. To jednak nie wszystko. W Finlandii, japoński koncern sprawdza z kolei nową aplikację, w ramach której klient ma możliwość skorzystania z abonamentu na wynajem samochodów tej marki, a zarazem miejskich skuterów czy rowerów. Abonament zawiera również atrakcyjne rabaty na zakup biletów komunikacji miejskiej.

    Pobierz pdf

    Kontakt prasowy